Jadual pasar malam di Koh Samui



Jadual pasar malam di Koh Samui | I always interested in visiting night market or flea market. Barangan yang dijual di pasar malam kebiasaannya sama je seperti t-shirt tiruan, dvd pirate, pakaian/kasut terpakai, local souvenirs dan makanan tetapi dalam banyak banyak tu mesti ada satu dua gerai yang menjual barangan yang unik  sikit.


Berdasarkan perbualan dengan penduduk tempatan inilah pasar malam yang dibuka sepanjang minggu di Koh Samui. Waktu perniagaan bermula jam lima petang.

Selasa
Di belakang Central Festival, pinggir tasik.



Rabu
Di belakang Central Festival, pinggir tasik.

Khamis 
1) Maenam
Akak tu kata pasar malam Maenam paling best. 

2) Tid Nom Night Market
99/25 Moo 2, Bo Phut, Koh Samui

Dekat Chaweng je ni, sila rujuk blogpost sebelum ini.


Jumaat
1) Fisherman's Village di Bo Phut.

Perkampungan nelayan ni ada dua entrance. Yang satu tu kita akan melalui rumah penduduk dulu manakala main entrance terus jumpa kedai. Kawasan ini agak laid back di siang hari namun meriah bermula petang Jumaat. 

Paling menarik perhatian di pasar malam ini ialah seorang pembuat barangan kulit asli. Gerainya di tengah menggunakan nama Fat.. apa ntah. Jika sebelum ini kita hanya memakaikan passport dengan kulit sintetik, elok juga berikan ia baju baru kulit asli. Barangan kulit lagi kerap digunakan menjadi semakin lembut.

Buskers, kedai urut yang besar dan best pun ada di sini. Kawasan berniaga makanan pun agak besar juga. Sushi halal, banana pancake ada dijual di sini. Beli dan makan di tepi laut lagi best.

2) Tid Nom Night Market
99/25 Moo 2, Bo Phut, Koh Samui

Dekat Chaweng je ni, sila rujuk blogpost sebelum ini.


Sabtu
Di pinggir tasik belakang Central Festival, Chaweng.

Ahad
Lamai - berdekatan McDonald Lamai. 


Nota:
1) Chaweng night market lebih kepada food court sahaja. 

2) Semasa di pasar malam belakang Central Festival ada seorang brother ni jual kasut bundle murah je THB150. Aku nak belikan but bola anak tapi takde pula saiz dia. Hmm... rasa nak terus cari kat bundle Aran je 💨💨... ada yang nak buat rombongan Cik Kiah ke Aran tak? Besar beb.

Post a Comment

2 Comments

  1. Glad to be one of the visitors on this awesome web site :
    D.

    ReplyDelete
  2. Hi to all, it's actually a pleasant for me to pay a quick visit this site, it contains useful
    Information.

    ReplyDelete

Feel free to leave your comment below. Thank you.