SABAH Menang Flotila Terbaik di Magic of the Nights 2015 @ Putrajaya



SABAH Menang Flotila Terbaik di Magic of the Nights 2015 @ Putrajaya| Seperti yang telah aku war-warkan minggu lepas program Magic of the Nights kali ke-5 telah berlansung dengan jayanya pada 28-30 Mei di Marina Putrajaya. Majlis tersebut telah dirasmikan oleh Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Malaysia, YB Dato' Seri Nazri Tan Sri Abdul Aziz.

Acara ini mempraktikkan kerjasama strategik awam dan swasta di bawah National Blue Ocean Strategi (NBOS) atau Strategi Lautan Biru Yang sentiasa digalakkan oleh kerajaan. Kerajaan nak buek sumo tak dayo... buat partnership begini boleh jimat kos. Marina Putrajaya dan Majalah Gaya Travel yang terlibat secara lansung memastikan kelancaran acara ini turut menganjurkan pertandingan selfie dan fotografi yang bertemakan MOTN2015 yang menawarkan hadiah wang tunai yang berjumlah RM13,800 bagi menggalakkan kehadiran dan penyertaan pengunjung. 

Acara tahunan ini diadakan bertujuan untuk memperkenalkan dan meraikan kepelbagaian serta kekayaan alam, budaya dan tradisi masyarakat majmuk. Ia juga bertujuan untuk menyemai budaya mesra alam, menambah kesedaran dan menghargai keindahan flora dan fauna.
 
Kumpulan Bale Bale dari Selangor memeriahkan majlis dengan persembahan nyanyian yang menarik.
 
The performers...
 
 

Putrajaya International Convention Centre (PICC)
 
Datuk Mahathir Lokman sebagai pengacara majlis
 
Orang kampung haa... Yang Dipertua Dewan Negara, YB Senator Tan Sri Abu Zahar Ujang
 

Dato' Seri Nazri Aziz melakukan gimik pelancaran





 
 
Dengan tema Endless Celebration, 17 buah bot yang dihias menarik untuk bertanding dalam kategori Flotila Keseluruhan Terbaik, Flotila Paling Kreatif, Flotila Hiasan lampu Terbaik dan Flotila Paling Popular.











  
Selain itu, keunikan yang ditampilkan tahun ini ialah persembahan keharmonian irama pergendangan 1 Malaysia iaitu Seratus Irama Pergendangan MyFest 2015 yang merangkumi kumpulan pergendangan Kompang, pergendangan Cina dan India, Jido dan Bhangra. 
 
MOTAC juga menyediakan juadah ikonik bagi setiap negeri seluruh Malaysia di ruangan Fabulous Food di tapak acara.

 Gerai Kuala Lumpur dengan burger bakarnya

Gerai Kedah dengan mi sup power


Johor dengan otak-otak JB yang popular


Secara rasminya inilah PARA PEMENANG PERTANDINGAN:

Flotila Keseluruhan Terbaik
Johan - Sabah
Kedua - China
Ketiga - Pahang


Flotila Paling Kreatif
Johan - Pulau Pinang
Kedua - Terengganu
Ketiga - Perak


Flotila Hiasan lampu Terbaik
Johan - Perbadanan Putrajaya
Kedua - Kelantan
Ketiga - Selangor


Flotila Paling Popular
Pulau Pinang

Err... macam err...


Majlis penutup dan penyampaian hadiah telah disempurnakan oleh Menteri Wilayah Persekutuan, YB Dato' Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.




 
 

Post a Comment

0 Comments