Gunung Mulu National Park, Miri | Canopy Skywalk



Gunung Mulu National Park, Miri | Canopy Skywalk | Adakah jambatan gantung ini yang terpanjang di Malaysia?

Untuk menikmati keindahan hutan hujan tropika beserta flora dan fauna di Mulu dengan lebih jelas kita disarankan untuk menaiki Canopy Skywalk yang terdapat di Taman Negara Mulu. Dengan ketinggian maksimum 30 meter dan panjang 480 meter, berada di pucuk sungguh mengujakan kami yang berani ni ececehh..guide kami Paul, menunggu di bawah kekekee... park ranger yang mengiringi kami.
 
Jambatan gantung ini hanya dibuka bermula jam 7 pagi hingga 2 petang. Hanya 2 orang dibenarkan untuk melaluinya pada satu-satu masa. Kalau hujan tutup. Kalau berangin kuat tutup. Hohohoooo.... bahaya time kilat petir sebab jambatan ni panjangnya hampir setengah kilometer, nak berlari ke depan tak boleh nak mengundur pun payah gak sebab panjang.
 
Aku rasa naik jambatan ini lebih mudah daripada Poring Hotspring tu. Cubalah, seronok sangat! Bergoyang-goyang hahaha...
 
 
 


 
Kepada sesiapa yang beminat untuk ke Mulu National Park bolehlah berurusan dengan pemandu pelancong berlesen di bawah. Aku kenal dia je so aku recommend dia lah sebab puas hati dengan servis yang diberikannya. Selain Taman Negara Mulu dia juga boleh menjadi pemandu pelancong di Kuching, Gua Niah, Lambir dan Loagan Bunut.

Licenced Tour Guide in Mulu:

Paul Victor
Emel : paulvictor5883@gmail.com
            paul_MZV@yahoo.com.my
            paul_MZV@hotmail.com.my

Tel : +6012 8465655 / +60111 8599771


Harga pakej 3h 2m TIDAK TERMASUK tiket kapal terbang bermula daripada :

RM750 - bermalam di Taman Negara atau sekitarnya
RM1,200 - bermalam di Mulu Marriot Resort


Lebih baik buat booking sebelum pergi. Kalau nak plan trip ke.. nak check fees ke... atau info info lain boleh baca di Mulu Park official website.

Meneroka gua sudah, panjat gunung pun sudah. Siapalah nak belanja aku diving agaknya??





 

Post a Comment

1 Comments

  1. Awesome places! But make sure pergi dengan great people. So we can enjoy every place :)

    ReplyDelete

Feel free to leave your comment below. Thank you.