Perintah Kawalan Pergerakan @ Movement Control Order



Perintah Kawalan Pergerakan akan berkuatkuasa esok 18 Mac sehingga 31 Mac 2020. Manakala bermula 12.01 tengah malam ini juga pergerakan rentas negeri perlu mendapatkan kebenaran Polis Di Raja Malaysia.

Kita semua wajib MEMATUHI arahan pihak berkuasa untuk mengelakkan mudarat yang lebih besar.  Para mufti juga membuat keputusan menutup masjid dan surau setelah berbincang dengan KKM. Mufti bertindak atas ilmunya, kita yang baru baca sebuah buku dan ikut ustaz/ustazah yang kita suka semata tak perlulah menghina pewaris Nabi ini. Sedar diri sikit.

Ingat, Italy jadi seperti sekarang kerana mengambil mudah perintah awal. 

Image may contain: 1 person, possible text that says 'KESELAMATAN ALINN MECRR R NSC MALAYSIA PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN DIBAWAH AKTA PENCEGAHAN & PENGAWASAN BERJANGKIT 1988 'MOVEMENT CONTROL ORDER' 18 31 MAC 2020 Talian hotline 03-88882010'

Image result for restricted movement order

Image may contain: 1 person, text that says "PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN (MOVEMENT CONTROL ORDER) Ramai yang tanya mengenai majlis kahwin, majlis tahlil dan sebagainya. Jawapannya TIDAK dibenarkan. Kerana ia adalah suatu perhimpunan sosial. Jika ingkar bagaimana? Menurut peruntukan Seksyen 11(4) Akta 342 itu dibaca bersama dengan Seksyen 24(a) Akta yang sama menjadikan KEINGKARAN LARANGAN berkuatkuasa mulai 18 2020 Mac 2020 adalah satu KESALAHAN JENAYAH. Anda boleh dikenakan hukuman penjara sehingga tahun, denda atau kedua-duanya sekali Sumber: Majlis Keselamatan Negara Infografik: JPM"

Untuk maklumat yang sahih sila rujuk facebook Jabatan Perdana Menteri atau Kementerian Kesihatan Malaysia.

Post a Comment

1 Comments

Feel free to leave your comment below. Thank you.