Tanggungjawab Bersama Dalam Mengawal Penyebaran COVID-19



Jarakkan diri kita sejauh 2 meter dari individu lain. Kita mampu melakukannya.

Image may contain: text




Topeng muka (face mask) pakai buang lebih efektif

Image may contain: text

Bersama kita membantu mengurangkan beban tugas petugas KKM
Sewaktu orang lain menjauhkan diri, petugas kesihatan perlu mendekati pesakit dan indvidu yang disyaki untuk melakukan proses saringan, pengambilan sampel dan merawat pesakit.

Ia bukan satu tugas yang mudah. Dengan persekitaran yang panas terik, mereka perlu bermandi peluh setiap kali menyarungkan pakaian perlindungan khas ini.

Pakaian perlindungan ini perlu ditukar untuk setiap pesakit. Memakainya mungkin boleh dilakukan dengan pantas, untuk membukanya (degowning) memerlukan langkah yang tertib dan berhati hati bagi mengelakkan pemukaan pakaian yang telah tercemar dari menyentuh tubuh.
.
Sekiranya anda perlu disaring dan diambil sampel, berikan kerjasama baik kepada mereka. Jangan ambil gambar secara sembunyi untuk tujuan penyebaran berita palsu.

Image may contain: one or more people and people standing, text that says "Pemakaian Personal Protection Equipment Bagi Petugas Yang Melakukan Saringan, pengambilan Sampel dan merawat pesakit Pakaian perlindung perlu ditukar untuk setiap pesakit Prosedur mengambil masa 45 minit satu pesakit Melakukan tanpa henti henti Berisiko mendapat jangkitan Pakaian perlindungan perlu dibuka dengan tertib dan berhati hati Basah lenjun bermandikan peluh Waktu shif yang panjang Perlu bekerja tanpa henti Persekitaran kerja yang panas Public Health Malaysia Realiti Petugas Barisan Hadapan PEJUANG COVID 19"

Semoga matahari terbenam hari ini bukan yang terakhir kita lihat. Amin.

Image may contain: one or more people, text that says "Posted in reddit"


DO NOT DO PANIC BUYING !
Ini pesanan daripada seseorang:

Dear Valued Customers,

Due to the recent outbreak of stupidity and panic-purchasing by complete idiots, the nation is currently experiencing a shortage of toilet paper and common sense.

We expect supplies to be replenished once these sheep-minded morons have all starved to death in their homes, surrounded by toilet paper but without anything to eat.

Thank you for your patience.

😁😁😁





Post a Comment

0 Comments