Medical tourism | Bila 'boobs' made in Thailand lebih mengancam



Medical tourism | Bila 'boobs' made in Thailand lebih mengancam | Tetibe tajuk macam harem hahahha...


Tiga negara di rantau ini iaitu Thailand, Malaysia dan Singapura bersaing hebat dalam mempromosikan medical tourism atau pelancongan perubatan. Semuanya adalah disebabkan kepakaran dan peralatan moden yang ditawarkan setanding apa yang ada di negara barat tetapi kosnya jauh lebih murah, murah separuh harga berbanding membuat pembedahan yang sama di Amerika Syarikat. Selain daripada itu perubatan dan perawatan di negara Asia boleh digabungkan dengan melawat tempat-tempat menarik ketika proses pemulihan selepas pembedahan. Current trend is orang melancong ke negara-negara Asia sebab macam macam ada.... kos pun rendah. 

317 penerbangan seminggu atau 45 penerbangan harian dari Malaysia ke Thailand oleh pelbagai airlines.

Thailand has about 37 Joint Commission International (JCI) accredited hospitals- yang terbanyak di Asia Tenggara, dengan lebih daripada 500 doktor adalah american certified. JCI ini adalah pertubuhan antarabangsa yang mengiktiraf pusat perubatan yang selamat, mencapai pelbagai standard perubatan yang tinggi dan memiliki rekod perubatan yang cemerlang selain kepuasan pelanggan.

Jika 10 tahun dahulu hanya Singapura sahaja terkenal dengan kehebatan perubatannya, kini Thailand menjejak rapat. No doubt Thailand is Asia spa capital, itu tak perlu penjelasan lanjut. Menurut rekod 1.2 juta pelancong ke Thailand pada 2013 untuk perubatan. Biasanya pesakit ke Thailand untuk rawatan gigi, pembesaran buah dada, pembedahan pinggul dan lutut serta pembedahan jantina.

Peminat atau stalker yang selalu mengikuti page artis/selebriti biasa dengar kan artis sekian sekian digosip buat hidung di Siam, besarkan nenen di Bangkok, potong anu di Thailand. Semua tempat yang samalah tu, Thailand. Ya Allah tak menyesal ke buang penis weh?? Kalau tetiba nak pakai balik nak buat apa dah dengan tunggul tu? 😂

Daripada briefing mengenai medical tourism yang pernah dihadiri sebelum ini, setiap pesakit akan diiringi oleh tiga ahli keluarga yang membawa maksud mereka akan menginap di hotel, makan, shopping dan berbelanja untuk perkara-perkara lain juga. Semua pertukaran wang ini membawa keuntungan berbilion Thai Baht setiap tahun. Selain sokongan kerajaan, dua airport di Bangkok juga memudahkan pergerakan keluar masuk pelancong antarabangsa ke negara tersebut.


Apex Medical Center 
Di Bangkok Apex Medical Center dikhabarkan a World Class Aesthetic Centre for Skin & Body by American Board Certified Dermatologist.

Dr Rataporn Ungpakorn, Medical Director of Apex Medical Center. He is the living example bagi pembedahan estetika. Muka dan perutnya telah melalui proses-proses yang tersebut di atas.

Hospital swasta ini juga ada ice lab dengan suhu -130C untuk treat joint/muscle pain. Biasanya atlit yang ramai menggunakan ice lab di sini untuk merawat kecederaan lutut dan sendi lain. Mereka akan diletakkan di bilik sejuk selama tiga minit dengan berpakaian minima. Tiga minit tapi suhunya -130C oiii.... aku kena 5C pun dah meleleh air hidung. Selepas direhatkan selama sejam ulangan rawatan dilakukan kembali. 

Jika berhajat untuk memutihkan gigi di hospital ini ada rawatan yang hanya mengambil masa selama 45 minit sahaja. Cepat kan? Lapan shades whiter uols... Removable veneer pun ada. Teringat kepada seorang pengantin perempuan ni, puaslah kita suruh senyum untuk gambar tapi dia tak nak. Akhirnya dia kata, gigi saya tak cantik kak. Removable veneer inilah penyelesaian sementaranya.

Men's health program pun ada...harga bermula daripada THB50,000 .

Di Plastic Surgery Center pula ramai pesakit yang buat pembesaran buah dada, mancungkan hidung, betulkan kelopak mata, runcingkan dagu dan mencantikkan bibir. Walaupun jarang menonton tv tapi sesekali tu perasan juga ada artis yang buat garis senyum. Kalau dia tak senyum pun nampak macam senyum. Dia rasa cantik. Nak besarkan boobs? Untuk siapa? Besar sangat kang bimbang sakit belakang macam Dolly Parton. Pembedahan kosmetik ni kalau ada keperluan buatlah, kalau sesaja bersedialah untuk menanggung risiko di kemudian hari. Kata orang beauty is pain gituh.

Astalift, produk kosmetik berkualiti dari Thailand. Harganya standard SK II.


Jika ada keperluan, silalah hubungi hospital ini untuk pertanyaan lanjut.

Apex Medical Center
Soi Daungpithak
Klong Toey Sub-District
Bangkok. (50 meter dari BTS Ploenchit)

Tel: 062 709 6594


***Aku ni bila nampak perempuan cantik di Thailand terus hati berkata-kata, lelaki ke pompuan... lelaki ke pompuan..? Sesetengah ladyboy sangat cantik dan gebu gebas, malu pula kita yang perempuan asli ni.

Post a Comment

0 Comments