Panorama Indah Hong Kong Di Sky Terrace 428



Panorama Indah Hong Kong Di Sky Terrace 428 | Untuk melihat keseluruhan bandar di sesuatu tempat kita mestilah berada di tempat paling tinggi. Sebab itulah biasanya istana raja dibina di kawasan tinggi.


Begitu jugalah di Hong Kong. Untuk melihat kota Hong Kong yang padat dengan bangunan pencakar langitnya kita perlu melihatnya dari Victoria's Peak yang suatu ketika dahulu merupakan kawasan penempatan penjajah British. Tiada warga tempatan dibenarkan memiliki hartanah di situ di ketika itu. Kini ia masih lagi kawasan termahal di Hong Kong tetapi terbuka kepada sesiapa sahaja yang memiliki duit. Kalau ada 2.6 bilion bolehlah beli mansion di sini.

Pakej yang kami beli dari Malaysia berharga RM353 telah termasuk Hong Kong Disneyland+Peak Tram+Madame Tussaud+Sky Terrace. Kita boleh beli satu satu atau pakej. Kelebihan membeli pakej ni adalah murah SEDIKIT sahaja dan tak perlu beratur panjang semasa nak masuk Disneyland. Yang lelain beratur seperti rakyat marhain yang lain. Sila pastikan tiket anda tidak hilang. Kalau dah turun dari Sky Terrace tu kena beli tiket lain untuk naik semula kecuali jika kita menggunakan khidmat official photographer, kita boleh turun ke printing kiosk dan naik semula.

Semasa di Sky Terrace kita boleh menggunakan interactive touch screen audio tour yang disediakan dalam enam bahasa iaitu English/ Mandarin/ Cantonese / Japanese/ Korean / French. Pelawat boleh mengetahui tentang senibina Hong Kong, kejiranan, makanan, budaya dan sejarahnya sambil menikmati pemandangan indah dari tanah tinggi Hong Kong.
 
 
Sorry lah, kali ni banyak nau gambar aku.
 
Peak Tram


Suasana di Sky Terrace sejuk berangin. Semakin lewat petang semakin ramai pengunjung yang datang.

Make your wish di atas kad dan gantungkan di sini. Apakah rasionalnya? Untuk meluahkan kata-kata cinta yang terpendam di hati atau sekadar release tension barangkali.

Comey tak Kak Ton jalan jalan pakai baju kurung? heheheh.. Sejuk berangin atas puncak ni
 
 Tak sangka berjumpa China Taiping




Banglo design lama.


 


 

The Sky Terrace 428, standing at 428 metres above sea level, is the highest viewing platform in Hong Kong offering a stunning 360-degree panoramic view across the Hong Kong.



Post a Comment

2 Comments

  1. Thanks for the auspicious writeup. It in reality was
    a enjoyment account it. Look advanced to far delivered agreeable from you!
    By the way, how could we keep in touch?

    Feel free to visit my blog post :: seo company

    ReplyDelete

Feel free to leave your comment below. Thank you.