'Santan' Menu dalam pesawat terbaru daripada Air Asia dan Air Asia X



'Santan' Menu dalam pesawat terbaru daripada Air Asia dan Air Asia X | Air Asia melancarkan menu terbaru dalam pesawat yang bertemakan Asean. Bersandarkan kejayaan Nasi Lemak Pak Nasser, Air Asia ingin mengetengahkan hidangan lain pula yang tidak kurang enaknya. 

The sweet lady, Tony Fernandes and Benyamin Ismail (acting CEO for AAX)


Konsep 'Santan' dipilih kerana ia adalah bahan asas yang tidak asing bagi semua komuniti Asean dan Air Asia sebagai syarikat penerbangan jati Asean akan memperkenalkan beberapa hidangan dari serata rantau Asean bermula dengan Nasi Dagang dalam pusingan menu terkini ini.

Antara hidangan terbaru untuk pembelian dalam pesawat Air Asia (penerbangan AK) ialah Nasi Dagang dengan Kari Ayam dan Dodol, Nasi Kepal Ayam Teriyaki dan Sandwich Pizza Ayam Salai; sementara menu pra tempah adalah Nasi Tomato Ayam Percik, Balutan Satay Ayam dan Pasta Sayuran dengan Ayam Panggang.




  
Just to inform you, ai tidak dibayar AA untuk memuji ye tapi roti canai ini memang lebih sedap daripada yang ai makan baru baru ni dalam syarikat penerbangan yang satu lagi. 

Bagi penerbangan Air Asia X (D7), menu pra tempahnya pula ialah Kombo Nasi Dagang dan Kombo Mee Goreng Mamak yang dihidang bersama 350ml air mineral. Nasi Dagang juga tersedia bagi pembelian dalam penerbangan Air Asia X.

Menurut Tony Fernandes, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Air Asia, mereka sentiasa mencari jalan untuk menambahbaik pengalaman penerbangan bagi tetamunya. Makanan semestinya memainkan peranan penting tetapi mereka tidak mahu sekadar menjual tetapi juga menggunakan pengalaman dalam penerbangan bagi memperkenalkan hidangan Asean bagi kesemua tetamu mereka.

Kita juga boleh menambah pencuci mulut yang manis dengan pilihan 'Maximise Your Meal' yang termasuk Biskut Karamel Masin dan Kit Kat untuk hanya RM7 bagi melengkapkan hidangan dalam penerbangan Air Asia (AK). Bagi hidangan kanak-kanak pula pra penempahan boleh dibuat untuk Dua Burger Ayam Mini dan Ribena bagi kedua-dua AK dan D7.

Voucher menang contest tu boleh tak guna konsep All-U-Can-Grab Mr Tony? I nak tart nanas tu 20 pcs. Nak makan sampai cemuih.


Sila buat penempahan awal in flight meal selewat-lewatnya 24 jam sebelum penerbangan untuk mendapatkan potongan 20%. Hey...kenapa bayar lebih?? Masuk kat Manage My Booking di asirasia.com untuk menempah berjenis hidangan yang confirm akan ada dalam flight nanti. Kalau kita naik penerbangan tengahari dari luar negara soheh makanan yang sedap sedap habis. Aku lah kan, macam mana sedap pun makanan asing hari keempat mencari staple food juga. Owh.. jangan lupa kopi T&Co daripada biji kopi gred Robusta yang sangat sedap tu.

Nak tahu promosi dan aktiviti terkini Air Asia boleh semak di www.twitter.com/airasia dan www.facebook.com/airasia.

Dah, jom balik!

Nota:
Air Asia telah dinamakan Syarikat Penerbangan Terbaik Dunia untuk tujuh tahun berturut-turut bermula 2009 hingga kini melalui kajiselidik tahunan Syarikat Penerbangan Dunia oleh Skytrax. Air Asia juga menjadi syarikat penerbangan global pertama yang bekerjasama dengan Interpol untuk melaksanakan sistem I-Checkit bagi menyaring passport para penumpang melalui perbandingan maklumat yang terkandung dalam pangkalan data Kecurian dan Kehilangan Dokumen Perjalanan (Stolen and Lost Travel Documents: SLTD) badan polis dunia itu. 


Eh uols, dah ada official announcement ke AAX akan ke Hawaii? Yang pasti ada yang menang contest untuk ke Hawaii. Marilah kita bersama-sama berebut bila tiket dijual nanti. 

Post a Comment

3 Comments

  1. untungla dapat makan free atas flight

    ReplyDelete
  2. Memang suka makan meals dalam AA. NAsi lemak ngn nasi ayam fuhhhh
    ni roti canai pulak haiyoyo

    Petua Sempoi hilangkan batuk

    ReplyDelete
  3. Makanan AA panas dan sedap.

    Amboiiii Mawardi!

    ReplyDelete

Feel free to leave your comment below. Thank you.