RM2.6 billion dalam akaun saya. Serius!





RM2.6 billion dalam akaun saya. Serius! Alhamdulillah.. terima kasih kepada yang sudi menderma kepada saya. Besar maknanya duit sebanyak USD700 kepada rakyat seperti saya. Saya berjanji akan berkongsi dengan pihak lain yang memerlukan terutamanya yang melibatkan pendidikan.

 
 
Shafinaz Mohd Saad's photo.
 
Selepas orang-orang penting berikut dan kebetulan-kebetulan yang 'berbau ikan' sangat akhirnya saya tahu duit 2.6 billion ringgit itu didermakan ke akaun saya. Ingatkan ke manlah hilangnya... nervous ai!
 
Pekerja di bawah yang agak berani bersuara dan bakal mengambil tindakan terhadap orang yang terlibat dengan 1MBD telah dibuang kerja:
 
1) Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyidin Yassin
2) Peguam Negara, Gani Patail. (dibuang sebab didakwa sakit tapi dia pun tak tahu dia sakit apa huhuu... hari-hari poi kojo)
3) Ketua Pengarah Siasatan Jenayah PDRM
4) Menteri Luar Bandar, Shafie Apdal
5) Semalam, Timbalan Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Seri Zakaria Jaffar. Bersara 1 Oktober 2015 tapi 1 Ogos dah diganti. Efisyen!

Apa dan siapa lagi yang boleh diharapkan?
 
Banyak perkara ajaib berlaku di Malaysia sekarang ni. Selepas semua di atas dipecat pejabat siasatan jenayah Bukit Aman di terbakar. Owh kebetulan sangat. Jangan risau, rekod saman-saman korang yang tertunggak tu masih selamat. Bertabahlah membayarnya.
 
Orang-orang kuat PAC pun dilantik menjadi menteri dan timbalan menteri. Tutup buku.
 
Dengan lantikan orang-orang baru yang ada diantaranya terpalit rasuah sebagai menteri we can expect more statement bodoh selepas ni. Dah keluar pun kan? Are they testing our intelligence? Ingat IQ kitorang 3.85 juga ke? Inilah akibatnya bila kita tak adil, tak memilih orang yang benar-benar layak untuk berada di tempatnya. Ahli agama pun Dr MAZA je yang lantang. Yang lain??
 
Oh Allah, help me. Help us. We love this country. Anak-anak pun pandai menilai. Kami berbincang hal ini setiap hari. Ini negara kami, ini masa depan kami dan anak-anak kami. Kami membayar hutang orang lain. Hutang sendiri pun dah keliling pinggang, dua kali belit dah.
 
Puas kami menabung sejak kecil, jangankan permata sebesar ibu jari sebesar tahi hidung pun payah nak beli. Tapi bertuahnya saya ada orang menderma sebanyak 2.6 billion ringgit ke akaun saya hari ini. Sekolah seperti di bawah juga memerlukan derma tuan puan untuk meneruskan operasi melahirkan bijak pandai akademik dan agama. Tolonglah mereka juga. Mereka hanya memerlukan tak sampai 0.1 % daripada RM2.6 bilion itu untuk penambahbaikan prasarana sekolah. Yuran pengajian hanya untuk membayar gaji guru yang tak seberapa dan bil-bil wajib. Nak menceriakan sekolah jangan mimpilah tanpa derma daripada pihak luar selain sumbangan ibu bapa.
 
Tolong eh, saya sertakan nombor akaunnya sekali:
 
SRI Assai'diyyah (SRIAS), CIMB 0507-0000375107 
SMA Yayasan Khairiah (SMAYK), BIMB 02048010003180
(sila buka www.cimbclicks/maybank2u/bankislam/hongleong/rhb/asb dot com dot my dan derma sekarang sebelum lupa. Ajak juga kengkawan berkongsi perkara baik ni supaya cepat tercapai jumlah derma yang diperlukan. Bantuan anda sangat dihargai)
 
Saya ni lemah matematik, tak sepandai Ahmad Maslan jadi saya pun tak tahu berapa banyak atau berapa ramai perlu menderma untuk mendapatkan 0.1% daripada RM2.6 bilion tu. Kalau dapat banyak boleh beli tanah yang lebih luas siap padang bola untuk SRIAS tu. Kesian bebudak takde padang.
 
 
***
Aku tak ingin nak tulis benda ni dalam blog aku tapi keadaan memaksa, tak ada tempat lain untuk diluahkan anger and frustration ini. Pemimpin semakin ke laut. Yang bawahan pula dapat BR1M lagi nanti senyaplah memasing. PRU bukan esok- kata Timbalan Menteri tersebut. Eh?

Pemimpin bagi habuan, ambil. Bukan duit dia punnnn.. duit derma katanya TAPI buatlah pilihan bijak untuk masa depan kita dan generasi akan datang. Orang lain dapat makan daging batang pinang kita makan sisa-sisa yang melekat kat tulang. Memang suka sup tulang eh? Syukurlah Malaysia masih aman katanyer...phuiii !!
 
 


Post a Comment

1 Comments

  1. saya tak minta banyak sumbagan RM250K pun dah memadai.. aduhaiii

    ReplyDelete

Feel free to leave your comment below. Thank you.