Burned Alive At A Gay Pride Event in Taiwan



Burned Alive At A Gay Pride Event in Taiwan | Terbakar hidup hidup di party gay. Hari yang malang bagi partygoers di Taiwan hari Sabtu lepas 27 Jun 2015.



Website Nanzao.com yang melaporkan berita-berita dari Taiwan dan Macau menyatakan, "The 'Rainbow Party' (parti pelangi) di New Taipei City, diilhamkan daripada keputusan US Supreme Court di Amerika Syarikat pada 26 June 2015 yang mengesahkan perkahwinan sejenis dari segi undang-undang di 50 buah negeri di sana. Pengesahan perkahwinan gay dan lesbian ini bukan sahaja diraikan di Amerika malah di seluruh dunia.

UPDATE: Berita di atas adalah berita asal tetapi disebabkan tekanan masyarakat, Nanzao.com telah mengubahsuai beritanya dengan mengatakan The Raibow Party tiada kaitan dengan meraikan kejayaan golongan sejenis di dalam keputusan mahkamah di US tersebut (walaupun logo penajanya ada dalam gambar di bawah).


Masyarakat Taiwan yang berada di asia bukanlah masyarakat yang begitu terbuka dengan golongan sejenis. Mereka seperti kita masih terikat dengan agama, adat dan budaya. Sudah tentu tragedi sebegini begitu memalukan sehingga berita terpaksa ditulis semula.
 
Walaupun bukan semua yang menyertai majlis tersebut adalah gay dan lesbian = golongan sejenis tetapi golongan muda Taiwan faham benar maksud warna pelangi tu. 
 
 
Bagaimana malapetaka ini terjadi?
 
Majlis ini berlansung di taman hiburan air Formosa Fun Coast, New Taipei City, dengan kehadiran 1,000 orang. Tragedi kebakaran yang sangat dashat ini berlaku jam 8.30 malam semasa konsert berlansung.
 
Semasa muzik sedang rancak dimainkan sejenis kesan khas disemburkan ke atas para hadirin untuk 'memandikan' mereka dengan warna pelangi yang dibanggakan. Disebabkan tindakbalas fizik, bahan mudah terbakar berwarna-warni ini yang bercampur dengan oksigen dan percikan api (mungkin dari lighter rokok) telah menyebabkan api marak dengan pantas.


Di dalam gambar di bawah, para hadirin bertempiaran lari menyelamatkan diri. Ramai yang terjun ke kolam untuk menghindarkan kepanasan. Lebih 500 orang cedera dengan 200 mengalami lecuran serius dan kecederaan parah lain.



Tonton video di sini.


Penaja konsert : Gay corporate sponsors

Sangat jelas acara Taiwan Gay Pride "rainbow" ditaja oleh organisasi penasihat golongan sonsang. Namun berita ini dinafikan sekeras-kerasnya oleh media arus perdana di Taiwan yang tidak mahu kecelakaan ini dikaitkan dengan perayaan golongan sejenis.
 
Ramai yang tidak faham mengapa perkara ini harus dirahsiakan sedangkan ianya benar-benar jelas. Ia menggunakan logo sperma yang digunakan oleh sebuah syarikat pakaian lelaki songsang iaitu New Urban Male.
 
Hashtag Love Wins yang terdapat pada teddy bear digunakan dengan meluas selepas US Supreme Court membenarkan perkahwinan sejenis ke seluruh negara. Apa nak jadilah...


• UPDATE: Not every person at the event was gay, of course. The event was promoted as a "color play / rainbow" event, which is universally associated with gay pride. Natural News is being told that some people attending the event were not aware of the connection between "rainbow" and "gay," although most youth in today's connected society are completely aware of this universal symbolism.

 
Untuk berita lanjut sila baca di sini. Gambar-gambar juga daripada website www.naturalnews.com
 
Diharap pihak yang berkenaan di Malaysia atau mana-mana syarikat swasta tidak bersekongkol mengadakan acara sebegini. Yes, we want more tourists to come here but it will do more harm to the local peoples. Pelancong lebih sukakan kehijauan negara kita, pantainya, keramahan rakyatnya, makanan yang bagaikan di 'syurga'  jadi perhebatkan promosi, bersedia menerima tetamu dan berikan servis terbaik kepada pelancong tempatan dan antarabangsa.
 
VennuMallesh's photo.
Sumber : VennuMallesh

Post a Comment

0 Comments