Ingin menjual rumah MAMPU MILIK di Pandan Perdana



Sedang mencari rumah untuk diduduki sebelum perlaksanaan gst?


I want to sell a flat in Pandan Perdana.
Saya ingin menjual sebuah flat MAMPU MILIK yang sesuai untuk orang bujang, baru berkahwin, yang mempunyai keluarga kecil atau sekadar dibuat pelaburan. Memandangkan kebanyakan rumah sekarang hanya mampu tengok adalah lebih baik memiliki kediaman sendiri. Biarpun kecil lama kelamaan menjadi hak kita juga. Ingat, Allah dah janjikan rezeki untuk orang yang berkahwin dan mempunyai anak. Menyewa rumah besar tetap bukan kita yang punya, itu Ahmad Albab yang punya hahaaha...

Berada di lokasi strategik berdekatan bandaraya Kuala Lumpur, ia juga berdekatan taman-taman perumahan lain seperti Pandan Indah, Taman Permai, Shamelin dan kolej pengajian tinggi GMI & KPTM selain kedai dan bus stop. Berdekatan MRR2, tak jauh dari Jalan Ampang.

Syarat utama pembeli : Bumiputera
Lokasi : Pandan Perdana
Alamat : Blok A, Tingkat 2, Jalan Perdana 3/2, Pandan Perdana, 55200 Kuala Lumpur
Keluasan : +- 560kps . Ruangnya agak selesa
Jumlah bilik : 2 buah
Jumlah bilik air : 1
Parking : FREE
Stesen LRT terdekat : Pandan Jaya
Kadar sewa sekarang : RM500
Harga jualan : RM95,000
Nilaian CIMB : RM95,000

Nota: Rumah yang berkeluasan sama dijual dengan harga RM130,000 di Taman Melati, Setapak.

Kalau anda rasa anda tak mampu membayar ansuran bank sepenuhnya saya cadangkan buat macam kawan saya, sewakan bilik yang lain. Seeloknya jangan sampai penyewa tahu rumah tu rumah anda, gunakan alamat rumah mak ke..kakak ke...pejabat ke...untuk urusan surat menyurat. Sebabnya? jeng jeng jeng...itu kena bayar yuran tuition kat aku heheh..

Sebenarnya setahun yang lalu aku dah pernah iklankan rumah ni tapi ada issue dengan ejen jadi aku tarik balik. Adalah lebih baik membeli direct daripada owner, tiada jaminan harga diturunkan tetapi boleh mengelak dari tertipu dengan ejen tak berlesen. Nasihat aku, kalau anda jadi membeli rumah ni carilah lawyer yang bagus yang tak lembap. Dahlah kita bayar dia asyik nak kena follow-up aje. Tak ketuk tak jalan.

Oleh kerana rumah ini berpenyewa, jika anda atau adik-beradik atau kawan-kawan anda BENAR-BENAR berminat dengan lokasi dan keluasan rumah tersebut sahaja digalakkan membuat temujanji untuk melihat rumah tersebut. Ia untuk memudahkan semua pihak. Nanti kita set satu hari untuk site visit. Siapa cepat bayar deposit dia dapat. Okay?

Tolong sebarkan ye. Kepada yang berminat boleh hubungi saya di ruggedmom@gmail.com

Di hadapan balkoni kecik tu rumah teres setingkat. Jalan ke kiri akan ke Pandan Lake Club, ke kanan kedai dan Taman Shamelin. Berangin je di sini sebab tu pintu kena cangkuk kat paku.


Toilet agak sempit jadi perlu guna washing machine


Post a Comment

1 Comments

Feel free to leave your comment below. Thank you.