Buat keputusan dgn akal bkn dgn kuasa

One day i went to one of the politician office's in Jempol locality. Kena q u..rame beno peminatnya. Non- it to mention name lah ye karang dikata membodek pulaks.

Aku terdengar le cik kiah bertiga  ni ngadu kat YB tu tntg masjd/surau kek tompek dio tu..ntah pasal org menumpang ke pasal apa tak taulah sbb krg jelas pd pendengaran aku yg kat luar bilik tu. Yang pasti mereka minta pendapat YB tu blh ke tak nak kunci tempat awam tuh. Boleh ke? Tempat awam tu..bkn buat dr duit sorang umat atau satu2 parti politik. Tu pun nak tanya YB, boring YB tu agaknya takleh nak pikir sendiri.

YB ni jawab:
"Kito tak buleh kunci doh..dibuek ea kang ado musafir waktu pulak dah nak habih..disbbkan kito kunci mesojid tu dio tak dapek samayang, kang kok kito yang kono tanggung doso ea"

Waa...aku respek la kt dia. Tak kiralah dia jwb tu ikhlas ke tak tapi itulah jawapan yang menggunakan akal bukannya kuasa. Nantilah kok MB tanyo den bg taulah YB mano, buleh dio bertanding laie sok heheheh...
Bukannya spt tuttttt...bila dua puak bertelagah disuruhnya tutup surau, camana org dt2 situ nak berjemaah. Skrg ni ambik kau..merata2 blog org dok baraikan kisah peribadi dia. Malu..malu..walaupun buat muka tak malu.

I appreciate your comment so let s say something
EmoticonEmoticon

Artikel Terbaru

Google+ Followers

Followers

Ping Blog

Blogged.my

Blogged.my

blogr.my

Auto Ping

Ping your blog, website, or RSS feed for Free