Ibis Style Ipoh dipuji Australian Institute of Architects



Ibis Style Ipoh dipuji Australian Institute of Architects | Cuti persekolahan dan Hari Raya Qurban tahun ini jatuh serentak. Sudah pasti kemeriahannya lebih terasa kerana ramai yang dapat pulang ke kampung halaman untuk berhari raya bersama keluarga. Pelan percutian pun tiba-tiba je boleh muncul bila dok bersembang beramai-ramai tu kan?


Masih ramai lagi keluarga di Malaysia yang memanfaatkan cuti hari raya Eidul Fitri dan Eidul Adha semata-mata untuk bersama ibu bapa yang sudah tua dan keluarga tersayang. Apa kata kali ini kita bercuti #Dejkat Je... di Ipoh, Gopeng atau Taiping? Banyak yang menarik di sana.

Isu percutian akan berkait dengan penginapan juga kan? Haa... ni akak nak memperkenalkan sebuah hotel 3 bintang di Ipoh, Ibis Style Hotel. Hotel Ibis yang belumpun mencecah dua tahun umurnya bebaru ni mendapat pujian dari Australian Institute of Architects kerana penggunaan warna garang dan pencahayaan yang bagus di ruang umum. Ini komen penuh mereka:

"The use of vibrant primary colors and bold lighting in the hotel’s public spaces provided architectural definition for each space as well as overall visual variety. The design of the guest rooms offered a counterpoint by incorporating a quieter, less-dynamic color palette. The plan of the main public level is carefully organised around a monochromatic (white) courtyard containing a reflecting pool and terrace: the focal point of the public spaces."

Hotel Ibis menawarkan 113 bilik dengan empat bilik perseorangan, 60 bilik berkembar, 46 berdua dan tiga suites untuk keselesaan tetamu. WiFi dan sarapan pagi telah termasuk dalam harga bilik.


DI MANA LOKASI HOTEL IBIS STYLE?
Terletak di tengah bandar Ipoh berdekatan kedai perniagaan dan hiburan. Hanya 10 minit memandu dari Lapangan terbang Sultan Azlan Shah dan 4 minit dari Stesen Keretapi Ipoh dan pekan lama Ipoh. Hanya berjarak 2.5km dari stesen keretapi. 

Mari kita tengok interior hotel Ibis Style ni.

Sumber di sini.

ibis Style Ipoh by Schin Architects, photo by Jim Lee
Sumber di sini.





Mu Bar

Memalam lagi cool... dengan simbahan lampu dari bangunan-bangunan di sekitar Ipoh. Tempat yang sesuai untuk lepak dengan kengkawan. 



Ipoh terletaK di pertengahan antara Kuala Lumpur dan Pulau Pinang dengan dikelilingi oleh bukit batu kapur dan beberapa kuil di dalam gua. Dah baca Eksplorasi Gua Tempurung? Haa... itu aktiviti menarik untuk dilakukan bersama keluarga. Anak yang berumur 2 3 tahun tak payah bawalah, jenuh dukung pulak karang. Street art pun ada.

Tak nak ke bergambar di 'kapal korek' macam kami ni? Boleh baca tentang Ipoh Heritage Trail di sini.


Pergi Ipoh jangan lupa minum Ipoh white coffee dan menjenguk Memory Lane Market yang terletak hanya 2km dari hotel ini.


IBIS STYLE IPOH
18 Jalan Chung On Siew
Ipoh 30250, Perak, Malaysia.
Tel: +605 240 6888  •  Mobile: +6012 414 1015
www.accor.com | www.facebook.com/Accor | www.accorhotels.com

Post a Comment

0 Comments