Thailand | Chasing Sunset On Kia Ora Catamaran



Thailand | Chasing Sunset On Kia Ora Catamaran | Menaiki bot adalah satu aktiviti yang aku sukai dan belayar di lautan di atas bot mewah mengejar matahari terbenam sudah pastilah satu pengalaman yang takkan dilupakan. Sesekali beb!


Salah satu aturcara yang highly recommended dilakukan di Koh Samui, belayar dengan Kia Ora. Kia Ora Thailand menawarkan beberapa jenis pelayaran menarik seperti:

Private Day Trip - 6 jam
Snorkelling Day Trip - 6 jam
Sunset Cruise - 2 jam
Private Sunset Cruise - 2 jam
Photo Shooting - 3 jam
Dinner di pulau persendirian
Majlis perkahwinan

Petang itu cuaca tak berapa baik dengan awan tebal dan laut berombak kuat. Kami tidak dapat menaiki bot dari jeti sebenar dan beralih ke hadapan Hansar Resort. Dari tepi pantai kami menaiki bot perantara untuk ke Kia Ora.

Oittt.. exited mak! Maaflah ya kali ni banyak pula muka kita. Melayan diri sendiri je dengan monopod.

Untuk pakej Sunset Cruise selama dua jam ni perlukan minima enam peserta tapi rasanya boleh je fit in dengan tourists lain. Mereka akan pick-up kita di hotel pukul 4.30 petang dan dibawa ke jeti yang ditetapkan. Sesampai je atas bot kita akan dihidangkan dengan welcome drinks.

Sementara menanti matahari terbenam kita akan dibawa belayar menikmati suasana petang di Teluk Thai dengan pemandangan pantai yang indah. Best je duduk atas bot sambil dipukul angin, feeling model hijab sekejap hehe... Kalau ada rezeki dapatlah tengok matahari terbenam. Macam kami hari tu matahari nampak tak nampak aje.. so kami just enjoy the great trip sambil minum dan makan snek yang disediakan.

Aku enjoy sangat sampai terlupa nak try bawa bot tu. Asyik drive kereta je kan? Dah dua kali dapat mengemudi bot ikan di Terengganu dulu, teringin juga nak mencuba Catamaran pula. Leka sangat, sampai terlupa haishh...

Pakej ini berharga THB3,200 seorang. Kalau ambil Private Sunset Trip THB28,000 per trip, maksima 10 orang. Lagi jimat kalau ambil private trip ni.

Berlatar belakangkan Hansar Samui Resort. Besar betul swimming pool dia.



Itu dia Kia Ora Catamaran.





Kemain dia bersantai.




Maka nikmat yang mana satukah yang ingin kau dustakan?
Qur'an digital.PNG
Fa bi ayyi ālā'i Rabbikumā tukażżibān 

- Surah Ar-Rahman


14/22 Moo 5, Ban Phai Laem
Bophut, Amphoe Koh Samui
Surat Thani
Thailand.
Tel : +66 77413556
info@kiaorathailand.com
www.kiaorathailand.com







Post a Comment

0 Comments