Terbang burung terbang....di KL Bird Park



Terbang burung terbang....di KL Bird Park | Cuti persekolahan selama lima minggu telah bermula. Lama kan... tapi cuti sebelum ini lebih lama. Cuti tahun ini sudah ditarik ke cuti perayaan. Bagaimana dengan pengisiannya? Sudah dirancang atau terkontang-kanting macam hantu tak bertuan :D   (kata bos lama )?


Minggu ini berkeliaran di alam siber mengenai wang Malaysia tidak diterima di tempat penukaran wang negara jiran kerana nilainya semakin menurun. Ini memberikan lebih sebab untuk kita melancong di dalam negara. Melancong  dalam negara pun tak kurang menariknya. Tidak keterlaluan jika dikatakan terlalu banyak tempat yang belum kita terokai bersama keluarga. Taman Burung Kuala Lumpur salah satu daripadanya.


Berjalan Dalam Sangkar Burung
Dari pintu masuk lagi kita akan disambut dengan haiwan berbulu pelepah yang cantik ini. Melihat bangau di kolam, merak lalu lalang dan burung terbang bebas tanpa dirantai kakinya sungguh mengasyikkan. Aku tunggu juga bilalah merak tu nak mengembangkan ekornya dengan poyo malangnya tiada. 
   
Sangkar burung selalunya kecil tetapi KL Bird Park sangat berbeza. Kita boleh berjalan, berfoto dan memegang mana-mana beburung yang jinak. Paling seronok sewaktu feeding, "makan time" akan dipenuhi dengan burung yang jinak. Jinak jinak pun kalau terbongkok mengendap dekat sangat dia patuk juga ... terperanjat aku haishhh... heheh..

The world's largest free-flight aviary ini dibahagikan kepada empat zon. Paling kurang peruntukkan dua jam untuk mengeksplorasi keseluruhan kawasan ini tapi sebenarnya kalau datang dengan tujuan bersantai sambil mengambil gambar dua jam takkan cukup.
 
KL Bird Park berada di kawasan hijau Kuala Lumpur. Ada beberapa lagi tempat menarik seperti Masjid Negara, Muzium Kesenian Islam, Memorial Tun Abdul Razak dan Memorial Tun Hussein Onn berdekatan. Dari stesen LRT Pasar Seni dan stesen keretapi Kuala Lumpur boleh je berjalan kaki (positif... bakar lemak!).   

Meh nak bakar line !














Hah nak ke mana tuu....


Aktiviti Harian Di KL Bird Park
Rancang waktublawatan anda supaya tidak terlepas aktiviti-aktiviti menarik yang telah diaturkan di sini:

Zone 1
Time : 10.30am
Location : Next to Brahminy Land
Activity : Free Fying Bird Feeding


Time : 2.30pm
Location : Brahminy Land
Activity : Eagle Feeding


Zone 3

Time : 11.30am
Location : Hornbill Park
Activity : Hornbill Feeding


Zone 4
Time : 9.30am / 5.30pm
Location : Photo Booth
Activity : Bird Photography

Time : 10.00am / 5.00pm
Location : Flightless Birds
Activity : Ostrich Feeding

Time : 10.00am / 5.00pm
Location : World of Parrots
Activity : Lory Feeding

Time : 12.30pm / 3.30pm
Location : Amphitheatre
Activity : Bird Show

Time : 4.00pm
Location : Waterfall Aviary
Activity : Miky Stork Feeding






Post a Comment

1 Comments

  1. omg~ I haven't been to this place since I was 12. I've been wanting to visit it again just to look at all the birds. :) Thanks for sharing!

    ReplyDelete

Feel free to leave your comment below. Thank you.