Please lah, don't wash dirty linen in public



Sumber lwfyouth.org

Pelancongan merupakan punca pendapatan keenam terpenting di Malaysia. Pelancong asing datang disebabkan kestabilan ekonomi serta politik, keindahan hutan serta laut yang ditawarkan, makanan enak 24 jam sehari dan keramahan rakyatnya. 

Kejayaan dalam industri pelancongan bermakna kejayaan usaha BANYAK pihak, bukannya one man show.

Begitu banyak pihak bertungkus-lumus siang dan malam tirelessly untuk menaikkan kembali kepercayaan dan keyakinan pihak luar untuk datang ke negara ini selepas peristiwa tragis dalam sistem penerbangan Malaysia. Malah berita jerebu yang dibawa dari daerah lain, wabak SARS selain kemelesetan ekonomi juga menambah tekanan dalam usaha tersebut. Bila bajet dipotong perancangan yang telah dibuat ada yang terpaksa dipotong juga.

Kalau nak bergaduh, bertumbuk, mencaci, mencerca, merosakkan harta orang lain buatlah di kampung sendiri. Bergaduh je lah tapi jangan menjerit sampai orang di luar rumah dengar. Sila selesaikan personal matters dalam rumah sendiri. Juga, JANGAN pergi ke funfair di kampung lain lalu melondehkan seluar dan menembak kerandut sendiri kerana marahkan isteri yang tak mendengar kata, walaupun si isteri memberikan sumbangan besar kepada keluarga. Sungguh tak bermaruah dan MEMALUKAN! Ramai orang nampak dan bergossip sakan. Elok dibenam dalam kolam ikan.

(Faham ke kias kias ni?)

Gunung Kinabalu dilihat dari Mesilau.




Post a Comment

0 Comments