Recents in Beach

header ads

Pengorbanan Si Ayah



Bukan ayah je... mak pun. 

Nak di buang sayang, susah cari duit beli lauk tu. Ada orang kata tak elok memakan lebihan anak, nanti anak tak mendengar kata tapi aku dah menyaksikan orang yang mengamalkan bermacam pantang larang ni anak dia tak pun berlemah-lembut dengan dia. Aku rasa nak lempang mulut dia ada lah.

Yang aku pegang adalah saranan Nabi untuk tidak membazir rezeki hatta butiran makanan yang jatuh di sekeliling pinggan itu pun; kerana kita tak tahu yang mana satukah mempunyai barakah.

Aku selalu masak nasi ngam ngam je kecuali Jumaat dan Sabtu malam sebab esoknya boleh dibuat nasi goreng. Sesiapa yang datang mengejut tu, "jemput makan biskut lemak ni." hehehhe...

Post a Comment

1 Comments

  1. haha betul lah tu ... saya pun masak ngam2 je .. dtg terkejut minum air jelah ..

    ReplyDelete

Feel free to leave your comment below. Thank you.