Klana Resort Seremban - myTeambuilding Destination



Kebanyakan daripada kita mempunyai rutin hidup dan bekerjaya yang sama, kerja 9-5 atau mengikut waktu anjal, copek start kojo copek juo balik kojo. Macam jiran aku berulang ke Kuala Lumpur dah berbelas tahun, kalau gril rumah dia streeeekkkkkk..... itu pukul 5.45 pagilah tu, tak payah guna alarm clock. Dia akan naik motor ke stesen bas dan naik bas pukul 6 pagi.

Setiap hari kita buat kerja yang hampir sama, bergaul dengan orang yang sama dan kadang-kadang mengalami masalah yang sama berulang-ulang, bosan gila sampai boleh menurunkan produktiviti. Di pejabat pulak kekadang ada yang bermulut puaka so, untuk mengekalkan mood bekerja dan menambah produktiviti untuk achieve the end results as planned eloklah kiranya mana mana syarikat mengadakan teambuilding demi kebaikan bersama.

Teambuilding biasanya diadakan dalam 2 session indoor and outdoor. Yang indoor tu biasalah dipecahkan staf ke beberapa group, dengan flip chart, bagi idea begitu begini....kesemuanya untuk mengeratkan lagi hubungan sesama pekerja dan memberi idea baru demi kelansungan syarikat. Untung tak banyak bermakna takde bonus, huh bahayes! Bagi aku part outdoor yang bagusnya tapi tak semua hotel menyediakan kemudahan tersebut disebabkan oleh ketiadaan tempat yang sesuai.

Klana Resort Seremban menawarkan kemudahan tersebut. Dan sememangnya resort ini dikenali sebagai "myTeambuilding Destination". Oleh kerana fokusnya di situ sudah pasti pihak resort 4 bintang ini all out demi kepuasan pelanggan mereka. Aktiviti yang telah direka adalah untuk anda berseronok sambil memahami betapa pentingnya team spirit.

Ko tengok jelah deme nih... nampak macam senang kan? Kalau takde orang pegangkan buluh tu takkan bolehnya naik ke atas sambil berdiri. Orang yang kat atas tu pun perlu disokong kalau tak sure jatuh.

Yang ini ko jangan salah faham pulak bukannya main teng teng. Leader bagi arahan secara simbolik dan orang yang menerima arahan kena mencerna arahan dengan cepat, tepat dan betul.

Macam senang jerrr

Berat sama dipikul, ringan sama dijinjing. Yeahhhh pakat pakat tolak dia!

Aku tak pernah berjaya sampai ke hujung... tererlah akak ni. Kekuatan tangan sangat diperlukan di sini.

Gambar-gambar di atas ni cuma part memanaskan badan aje.... the more challenging one kat bawah ni haaa...aku tunjuk sebahagian ja naa
I tell u, kalau sekali u berjaya melalui tali kat atas pokok tu sure you akan bertambah yakin dengan kebolehan diri you. Mesti ko rasa tak sangka aku berani macam ni. Lepas tu mesti ko akan lebih yakin untuk menerima task yang lebih mencabar di pejabat. Jangan takutlah, guide dah expert dalam bab extreme activities such as flying fox, high ropes and rapelling.

Selain daripada yang ini you all akan diminta membuat raft dalam masa yang ditetapkan, berkayuh dan dismantle raft tu semula. Haaa...pandai pandai koranglah fikir macam mana nak membina raft supaya tak tercabut masa berkayuh dalam kolam nanti. Akak dah buat dik, ofkos group akak ko menang.

Selain daripada teambuilding, Klana Resort Seremban juga ada meeting packages untuk half day and full day with a minimum of 15 persons. Dengan menempah pakej mesyuarat atau seminar pihak syarikat akan menerima :

- complimentary backdrop
- complimentary usage of meeting room
- complimentary basic PA system, rostrum & microphone
- complimentary flipchart, whiteboard with marker pens, paper & writing materials, bottled drinking water & mints

Lokasi
Klana Resort terletak cuma 45 minit memandu ke selatan Kuala Lumpur dan 3 jam dari Singapura. Kalau naik kapal terbang, juga 45 minit dari airport.

Terdapat 230 bilik disediakan yang kesemuanya ada balkoni. Besar biliknya. Wifi pun adaaaaaa..... takkanlah 4 bintang takde wifi kan??

Restaurant & Lounge
Cascade Lobby Lounge
Selera Coffee House
Xinjiang Court Chinese Restaurant
Yuri Japanese Restaurant

Kemudahan Rekreasi
Gimnasium
Swimming pool (jenuh la ko berenang wehhh...besar!)
Seri Ratu Spa (kalau u all gi meeting letak wifey kat sini)

Alamatnya camner?
KLANA RESORT SEREMBAN
PT 4388, Jalan Penghulu Cantik
Taman Tasik Seremban
70100 Seremban, Negeri Sembilan.
Tel : 06 7667888 (Ms Rani)
Faks: 06 7667999
Emel: info@klanaresort.com.my
Website: www.klanaresort.com.my


Coming together is a beginning
Keeping together is process
Working together is SUCCESS

Post a Comment

1 Comments

  1. The land in Kamari beach is located 15 meters outside the main bus station and approximately 70 meters from the beach.
    Make sure you've already spent time not just in summer and also during winter, and that means you know the
    place from both sides of the coin. You can try for the number
    of cheap flights from airports inside the US and UK.



    Feel free to surf to my page; شركة تنظيف فلل في الرياض

    ReplyDelete

Feel free to leave your comment below. Thank you.