Kampung Tok Senik Resort, Langkawi



Hari kedua kami berpindah ke sini. Datang beramai-ramai ni kena selesa sikit baru aku tak stress. Yang penting AKU tak stress sebab semuanya mengadu kat aku.

Nak cari baju, mama.
Mama, bekas bubur adik mana?
Mama, sudu mana?
Mama, hari ni nak pakai baju apa?
Mama...mama....mama.....!!!


Ever since Tun Dr Mahathir mention resort ni suatu ketika dahulu, teringin benar nak bermalam di sini. Whomever wish to stay in a lush greenery can opt to stay here. Kawasannya luas dengan banglo yang diberi nama tertentu dengan nama jalan yang sama dengan daerah tertentu di Kedah.

Rumah Halil, banglo 3 pintu. Kami ambil connecting room jadi anak-anak aku boleh suka suki keluar masuk bilik jiran aku tu. Bilik aku takde balcony tapi luas dan selesa. Rak pakaian diletakkan di dalam bilik air yang mengasingkan bilik mandi dan tandas. Sesuai sangatlah takdelah berejam tunggu turn. Suis lampu pesen lama yang bulat hitam tu, klasik.


Aku dah yoyo ooo je nak berenang tapi tak jadi. Ingatkan restorannya menghadap swimming pool tapi rupanya tak. Bistro ada, mungkin digunakan during weekends saja. Swimming pool ni di atas bukit, bilik aku di bawah nun... mencungap nak sampai. Perlu ada kenderaan nak bergerak di kawasan ini terutamanya kalau bawa warga emas.


Di lobby ... ko pernah guna mesin gotah koping ni tak? Aku pernah masa kekecik dulu. Lepas mesin dapat upah 5 sen dari arwah onyang. Bukan terdaya pun nak memutar, upah menyibuk je tu.


Kawasan resort ni luas dan memerlukan 'kancil' untuk membuat room service. Tapi kancilnya tak seranggi di Jerejak Rainforest Resort dulu heheh...(cuba search entry 2012).

Setiap banglo diberikan nama orang, kawasannya berbukit dan penuh dengan pokok. Kalau ada 5 orang tukang kebun sekalipun jenuh wehhh nak sapu daun kering. Ramai jugak foreign tourist yang menginap di sini. Publish rate bermula daripada RM360 satu malam.


Seumur hidup aku tak pernah pulak merasa naik kereta nak pergi ke kafe resort. Ko kena keluar dari pintu gerbang then belok kiri. Menunya....hmmmm..biasa biasa je lah. Pilihan tak banyak on weekdays. Tapi takpe ada restoran Fatimah dekat sini.

Warong Tok Mat. ehhhh bukan Tok Mat Hassan MB Nismilan tu...


Aku puas hati dapat duduk sini tapi next time nak stay 2 3 malam di Pantai Cenang. Lively and happening, nak makan pun sonang boleh jalan kaki aje. Hotel di pekan Kuah a no-no....aku bukan kaki shopping.

p/s Kawan aku kata cendol kat Kompleks Haji Ismail tu sangat sedap.

Post a Comment

1 Comments

  1. Samalah. Duduk pekan Kuah bukan ada apa pun. Tu masa pergi Langkawi tahun lepas, tak book, sanggup jalan pegi dari pintu ke pintu tanya mana2 motel atau guesthouse yang ada kosong. Hehe.

    Wah, nampak sangat in nature gitu.

    ReplyDelete

Feel free to leave your comment below. Thank you.