Salam Eidulfitri



Assalamualaikum.

Hampir berakhir Ramadan kali ini mudah-mudahan kita semua dipanjangkan umur dan diberikan kesihatan yang baik untuk menyambut Ramadan yang akan datang. Sekejap benar puasa kali ni.

Ramadan dah nak habis, limpahan pahala berganda pun akan tamat, apa yang dah kita buat? Aku, baca quran pun tak khatam sama macam tahun lepas tapi ada improvement sikit. Teringin pulak nak berpuasa di Mekah entah bilalah pulak turn aku agaknya?

Lain-lain perkara yang meningkat baik, aku telah memasak juadah berbuka puasa setiap hari siap kuih lagi..... aku jugak buat biskut raya sampai 6 jenis. Motif rajin buat biskut raya? Sebab nak rasa suasana raya. Selain daripada tu, kalau beli biskut sebalang petang ni petang esok dah tinggal balang... tak larat nak beli berbalang-balang...... mahai weh! Sekarang aku tak control anak-anak aku dah.... kalau teringin nak makan, makan je lah. Kalau habis kita buat lagi. Tak koso den nak menyorokkan macam dulu.

Owhh... alhamdulillah puasa kali ni badan aku tak naik tapi confirm akan naik 7 hari berhari raya nanti. Lupakan diet tu, makanan yang best tu cuma ada setahun sekali jek (alasan logik).

Eidulfitri ni adalah hari kemenangan melawan nafsu setan so jangan jadi macam setan time raya nanti. Jangan main salam je dengan semua orang, ada yang boleh ada yang tidak. Jangan jugak menyetan di jalan raya. Kesian mak ayah yang menunggu di kampung, walaupun ko duduk di Kg Baru atau Kg Pandan.

"Selamat hari raya eidulfitri, maaf zahir dan batin"

Post a Comment

0 Comments