Atapku bocor lagi..huhu..

Hari Khamis lps hari hujan lebat. Atap bocor bertambah lg. Aku ni dah mcm ddk rmh kongsi lak memanjang bocor je atap ni. Rumah mak aku kat kg nun pun takde bocor cenggini.

Lalu le srg hamba Allah ni. Dulu dia pernah lalu jugak time slps hujan ni. Bila mta no tpn dia kata takde sudahnya lupa camtu je la. Hr tu dia offer nk tlg repair, "kalau tak nak takpo..ese nak nolong yo..". Perghh dia punya psiko, yg aku ni dh terdesak sgt sbb tilam dah dkt stgh basah setuju byr rm100. Ye la mana nk cekau dt ptg2 tu? Mta no tpn tak bg gak-takde katanya.

Esoknya hujan lagi dan bhgn atap dapur yg dah disimen tu bocor pulak arah lain. Hmm..dianya takde pulak lalu-lalang lagi, hampeh! Dah kono koncing nampak ea..

Post a Comment

0 Comments