Malaysia to host sports medicine congress



Malaysia to host sports medicine congress | Setakat manakah pengetahuan kita tentang perubatan dalam sukan dan latihan? Sekadar fisioterapi? Ia lebih daripada itu. 

Sebenarnya latihan fizikal adalah ubat. Aktiviti fizikal yang dilakukan secara betul, tetap dan teratur akan mampu mencapai kesihatan maksima yang boleh mencegah dan mengubat banyak masalah kesihatan. 

Society of Sports & Exercise Medicine Malaysia (SSEMM) dan International Society for Sport Traumatology of the Hand (ISSPORTH) akan menganjurkan  1M-World Congress in Sports & Exercise Medicine 2017 (1M-WCSEM 2017) bermula 17th-19th November 2017 dengan tema, “Optimising Human & Genetic Potentials for Greater Performances”.

Objektif utamanya untuk membawa konsultan berkelas dunia dalam bidang sukan dan latihan untuk berinteraksi secara terbuka dengan atlet, paramedik dan pakar dalam bidang sains sukan. Dengan cara ini para atlet boleh memaksimakan kekuatan diri mereka melalui potensi kemanusiaan dan generik, kesihatan, nutrisi dan perkhidmatan perubatan yang berkualiti.

Bukan sahaja para doktor dan jurulatih sukan, orang ramai terutama yang aktif bersukan secara sendiri juga boleh menambah ilmu dengan mengikuti seminar ini. Macam-macam yang pakar bius, radiologi, ortopedik dan bidang sains lain akan kongsikan. Nak exercise di gimnasium tu pun perlukan coach terlatih untuk mendapatkan badan sado, untuk mengelakkan injury pun kenalah ada yang pakar mengajar kan? Pelajar perubatan lagilah bagus join program ni.

Acara ini diakreditasi oleh Kementerian Kesihatan Malaysia dengan 20 CPD hours. Banyak tu... nak nak yang dah hujung tahun CPD hours belum cukup lagi (siapalah tu kan? 😓)

Para penceramah yang diundang untuk berkongsi kepakaran dan pengalaman mereka juga pernah terlibat melatih bukan sahaja jurulatih eksekutif, pengurus dan atlet sukan malah daripada pelbagai bidang lain seperti perbankan, pembinaan, insurans dan badan kerajaan dari berbagai negara. 


Penceramah jemputan tersebut ialah:
Dr Loris Pegoly dari Italy.
- Pakar pembedahan tangan.


Dr James Stoxen dari Amerika Syarikat

Dr Stoxen sering diundang untuk memberikan ceramah tentang pengubatan, latihan dan 
progressive preventive approaches.


Dr James Bilzon dari United Kingdom

Kajiannya lebih kepada latihan fisiologi termasuk jangkaan/pencegahan dan tindakbalas immunological dalam suasana ekstrim.


Dr Michel Gagne dari Canada

Dr Michel ialah seorang Sophrologist and Certified Counselor dengan the International Society of Mental Training and Excellence

Butiran kepakaran mereka di sini.


Lokasi 1Malaysia- 5th World Congress In Sports & Exercise Medicine
The Royale Chulan Hotel, Jalan Conlay, Kuala Lumpur

Bagaimana untuk ke Royale Chulan menggunakan pengangkutan awam?
Selain teksi/Uber/Grab, paling bagus naik monorel dan turun di stesen Raja Chulan. Hanya tujuh minit berjalan kaki. Ikut arah ke Pullman Hotel tu.

Gambar di sekitar majlis pelancaran, bersama penaja program.

Professor Dato' Sri Indera Dr (Hj) Mohamed Mydin selaku presiden Society of Sports & Exercise Medicine Malaysia memberikan ucaptama.

Gimik pelancaran.




Untuk pendaftaran dan maklumat lanjut sila ke www.wcsem2017.org .


Post a Comment

0 Comments