Purata Hari Pelancong Berada Di Thailand



Purata Hari Pelancong Berada Di Thailand | Di Asia Tenggara, Thailand menerima jumlah pelancong yang tinggi. Berbanding Malaysia negara gajah putih tersebut mempunyai kelebihan dari segi keluasan negara yang menawarkan kepelbagaian jenis faktor penarik yang menggalakkan pelancong ke sana.


Berdasarkan gambar di bawah pelancong dari Germany paling lama berada di Thailand dalam satu satu masa. Pelancong dari barat kebiasaannya akan bercuti minima 14 hari di sesebuah negara kerana mengambil kira tempoh untuk sampai ke sana. Kejang dalam kapal terbang pun dah 13 jam.. kalau dari USA ke.. Chile.. lagilah, dua hari baru sampai.

Logiknya lagi jauh negara kita pergi lagi lamalah kita akan berada di sana. Kita explore jauh hinggakan kekadang tu penduduk tempatan pun tak pernah pergi hehe... istimewanya negara Siam ni ada khlong, pengangkutan air yang tiada di negara kita. Mereka juga ada pasar basah di atas landasan keretapi aktif. Lebih bagus lagi semua pemberi khidmat pelancongan adalah dari rakyat Thailand sendiri. Takdelah ko datang sini cakap bahasa ko.. aku pergi negara ko dengar bahasa ko juga kan??

Sesuatu yang kita semua mesti belajar dari Thailand dan Indonesia ialah HOSPITALITY. Alaminya sendiri kalau tak percaya.

Eh mana Malaysia? Balik hari ke? huhuhu...

Post a Comment

0 Comments