Labuh Rantai Emas Yang Sesuai Untuk Aidilfitri



Labuh Rantai Emas Yang Sesuai Untuk Aidilfitri | Hahahaha...!! Ini post pra hari raya akan akan tiba seminggu setengah sahaja lagi. Bersedialah cik abang ye... ini kira pelaburan juga ni, pelaburan terbaik selepas memiliki isteri.


Untuk lelaki di luar sana melaburlah di tempat yang betul, belikan untuk isteri dan/atau mak dan/atau anak perempuan. Jika tak mampu sekarang BERUSAHALAH, berazam dan berdoa semoga suatu hari nanti (sebelum isteri kerepot dah tak lawa) mereka dapat merasa hadiah emas dari suami sendiri. Kalau suami orang bagi susah pula nanti.

Percayalah, kebanyakan para isteri bukan nak cincin saiz Kak Mah punya. Biarlah kecil asalkan diberi dari hati. Kalau hidup terdesak pun itulah barang yang last kita jual, yang suami beri. Bolehlah tarik lengan baju ambil lauk yang jejauh di hari raya nanti. Barulah berseri lengan dan jari. Yang penting ori. Jangan ingat kami tak check originality di kedai emas nanti.

Dia tanya : Kenapa nak beli emas?

Kerana diriku begitu berharga.

Dia tanya lagi : Duit takde macam mana nak beli emas?

Hang merokok tak? Sekotak RM17 eh? 

17 x 30 hari = 510
510 x 4 bulan = dah dapat seurat gelang tangan. Ingat tu...investment! 

Bukan nak beli setiap tahun bang. Kalau tiap-tiap tahun nak beli perhiasan emas mati la... kena kahwin dengan menteri.


Kata seorang ustaz tu, "kita kena meletakkan diri sebagai isteri baru kita tahu kenapa dia hendak sesuatu benda tu." 

Kata Usatz Azhar Idrus, "Gembirakan isteri kerana dia bantu kita macam-macam. Kalau isteri nak rantai yang berharga RM4 ribu, mu belikan yang RM6 ribu tapi kalu mu pecaye itulah kali terakhir dia nak beli emas mu bodo..." hahahha...

Eh, lelaki pun boleh beli emas tau, beli yang pamp suisse tu. Jongkong pun boleh. Simpan untuk pelaburan tapi emas quite expensive sekarang ni. Tahun 1997 dulu harganya cuma RM29 segram.


Nah, gambarajah labuh rantai untuk dipakai di hari raya nanti. Kalau rasa nak menunjuk-nunjuk gantung di luar tudung, tunjuk kat penyamun. Kalau nak lagi vouge gantungkan pendant sebesar penumbuk budak.




Untuk girlfriend aku berpendapat tak perlulah dibelikan dulu kerana belum tentu itu pelaburan yang menguntungkan. Hadiahkan rantai sebesar sauh kapal hari menikah nanti, terus jadi menantu penyejuk hati heheh..

Kalau nak beli perhiasan emas murah, gi serbu kedai emas di Kuala Pilah but please lah, pergi sana selain weekend boleh? 


Nota:
Ini cadangan sahaja. Cadangan untuk lelaki yang terlalu berkira. Belum mampu tak apa tapi kalau berazam dan berusaha yakinlah Allah akan bantu tunjukkan jalannya. Bagi yang memang tak mampu berangan je dulu. Berangan itu free.  

Btw aku pun tak minat membeli emas tetapi suka kalau DIbelikan emas. 

Post a Comment

0 Comments