Motivasi Pagi | Bila Mencari Kawan

Tags

Bila Mencari Kawan | Nabi kata kita adalah siapa kawan-kawan kita. 


Kalau dapat yang jenis meroyan tu... sikit sikit nak up status negatif macam dia tak pernah buat salah kat orang lain, macam dia staf paling bagus di tempat kerja, macam dia jer pemandu terbaik di jalanraya... ignore aje. Kalau dia unfriend kita lagi bagus. Kalau kita tak sampai hati nak unfriend dia kita scroll je lelaju.

Otak kita ni asalnya bersih tapi kalau hari-hari disumbat hal negatif sedikit sebanyak akan mempengaruhi jua.

Jika kita berkawan dengan tukang besi baju kita pun berbau besi. Jika berkawan dengan penjual minyak wangi, tak membeli pun badan kita berbau wangi.

Bersilaturrahim lah dengan ramai orang tapi pilih yang baik untuk dijadikan kawan. Cuba tanya mana mana ahli agama betul ke ada orang mulut je jahat tapi hatinya baik? Ada? Mitos semata-mata.

 



I appreciate your comment so let s say something
EmoticonEmoticon

Artikel Terbaru

Google+ Followers

Followers

Ping Blog

Blogged.my

Blogged.my

blogr.my

Auto Ping

Ping your blog, website, or RSS feed for Free