Pelancongan Tanpa Visa | Passport Malaysia Ke-9 Terbaik Dunia



Pelancongan Tanpa Visa | Passport Malaysia Ke-9 Terbaik Dunia | Passport Malaysia masih berada di dalam top 10 lagi! Bangga !

 
Indeks Sekatan Visa Henley & Partners 2015 yang dikeluarkan  dengan kerjasama Persatuan Pengangkutan Udara Antarabangsa, menyusun taraf negara yang boleh dilawati rakyat mereka tanpa memerlukan visa. Menurut laporan indeks tersebut Jerman dan United Kingdom menduduki tangga teratas dengan kekuatan passport mereka untuk menembusi 173 negara daripada 218 destinasi TANPA VISA.

 
 Malaysia yang berkongsi tempat bersama Hungary jatuh satu anak tangga berbanding tahun lalu, diiktiraf sebagai negara ke-9 terbaik dunia bagi pengembara dalam satu kaji selidik kerana keistimewaannya yang tidak memerlukan pegangan visa di 163 negara destinasi.
 
Namun Malaysia masih kekal kedua terbaik di rantau ini selepas Singapura, yang berada dalam kedudukan ke-5 terbaik dunia, kerana rakyatnya boleh melawat 169 destinasi.
 
 
 
** Dengarnya usaha sedang dilakukan untuk menghapuskan visa kepada rakyat Malaysia yang ingin ke USA. Elok juga tu kalau lebih banyak negara menghentikan penggunaan visa kerana ia boleh mengurangkan kos dan masa yang diambil untuk memproses permohonan.

Post a Comment

1 Comments

Feel free to leave your comment below. Thank you.