Mencari yang vintage di Amcorp Mall Flea Market

Sesiapa yang membesar di tahun 80an dan 90an mesti ada kenangan dengan lagu-lagu rock kapak dan balada yang menjadi trend pada masa tu. Komposer seperti Saari Amri, Fauzi Marzuki, Baiduri, LY, M. Nasir (masih hot sampai sekarang) were the most sought after, berebut-rebut penyanyi nakkan lagu mereka.



Tahun 1987-1989 tu aku masih di girls school lagi... memang layanlah jugaklah lagu jiwang dan rock nih hahaa.. Bila masuk asrama tak layan dah sebab takdo radio. Nak tengok tv pun berebut. Aku rasa sampai sekarang pun lagu-lagu 90an masih boleh diterima ramai. Sebab apa eh? Lagunya kah..liriknya kah...atau penyanyinya kah?

Kepada yang merindui lagu-lagu lama tapi kaset dah tak tahu nak pasang dimana (sebab audio system yang baru takde pemain kaset lagi) bolehlah ke pergi Amcorp Mall every weekend. Cuba cari brothers yang jual cd, dia ada baaanyakkkkk cd lagu. Lupa pulak aku nak cari cd killer album Ella USA. Gilalah album tu meletup habis! Ada juga yang menjual piring hitam. Perghh banyak betul koleksi dia, dia sorang je yang menjual benda tu. Eh adik-adik, pernah nampak kaset tak? Floppy disc? Tak tau?? Akak ni dari zaman batu dik hahaa..

Flea market atau pasar karat di AM ni telah dimulakan sejak tahun 1998 diinspirasikan dari Portobello Market di London. Walaupun pasar yang dibuka setiap hujung minggu ni dah lama beroperasi hanya tahun lepas baru aku ke sini. Senang je nak ke sini naik lrt turun di A&W yang besar tu. Bangunan AM boleh juga dilihat dari federal highway, tak jauh dari Menara TM.

Pihak pengurusan tak terlalu ketat dengan undang-undang. Setahu aku mereka tak ada membuat kontrak jangka panjang pun dengan penjual pasar karat ni supaya dapat lebih ramai penjual di sini. Marketing strategy tu, lagi ramai penjual dan produk lagilah ramai bakal pembeli yang akan datang. Dulu aku pelik jugak ada flea market di tempat orang kaya-kaya di Petaling Jaya ni.




hihii...kuang ajau sangat budak nih :-D

Ada berbagai barangan yang didagangkan seperti tulisan khat, buku, pakaian, kasut, barangan kulit dan sebagainya. Aku cuma membeli fridge magnet je sebagai kenangan. Best kata-kata motivasi di FM tu, hanya seorang sahaja penjualnya.

InsyaAllah aku akan ke sini lagi untuk mencari yang vintage di Amcorp Mall Flea Market.




2 comments

Artikel Terbaru

Google+ Followers

Followers

Ping Blog

Blogged.my

Blogged.my

blogr.my

Auto Ping

Ping your blog, website, or RSS feed for Free