Kembara London ... jom! jom! Part 5



Hari ni our 'kepala' attend course kita semua pergi merambulah. Tempat yang dituju Madame Tusaud. Tiketnya gbp16.95 kot. Berjalan dengan OKB ni takdenya nak naik tube ke bas ke ..... naik teksi sesajor. Bas yang kita naik pun yang HOHO tuu... oooo baru kuiingat 15 pound tiket bas nih. Rasa rugi lak naik bas nih sebab aku dah singgah banyak tempat sendirian sebelum ni.
cessss nyesal tak peluk dia

Aku ni kalau berjalan memang laju tapi kali ni terpaksa jalan, pandang belakang. Jalan lagi, pandang belakang. Memang bersantai betullah deme tu dalam sejuk dingin tu. Hari-hari yang sebelum ni aku berjalan jauuuuhhhh sensorang. Sesiapa yang pernah ke Oxford Street, aku berjalan dari sebelum Marble Arch tu sampai ke hujung sampai bangunan tinggi (Citibank kot) yang saujana mata memandang, lepas tu masuklah lorong sana lorong sini. Jumpa bas naik bas, guna daily ticket yang aku beli kat kedai India tu. Map bawak tapi biasalah ..... plan ke lain sampainya ke lain. Tapi tak kisahlah kan, semua tempat baru..... kita explore je lah.

Marble Arch ... opposite nya ada Cumberland Hotel, sure mahal coz stategically located

Aku jalan kaki dari sini sampai hujung nun lepas tu sambung lagi ke kiri kanan naik bas turun bas

Buckingham Palace. Ada satu hari kami pergi tu tengok askar tukar shift, sangat menarik!

Madame Tusaud - macam real semua patung tu menunjukkan betapa hebatnya kreativiti orang yang menghasilkannya. Tak macam patung si fulan yang super kaya ber ehem ehem dengan tunangnya tu... takdo ghoman lansung! Takde ghoper satu hal yang bayar berjuta dollar untuk patung orang yang dah jadi ex tu satu hal lagi. Aku dok terfikir kat mana la dia nak letak patung tu? atau, dah kena bakor?

Post a Comment

0 Comments