Piala FA 2017 | Keputusan Terkini Separuh Akhir Kedua Negeri Sembilan vs Pahang



Piala FA 2017 | Keputusan Terkini Separuh Akhir Kedua Negeri Sembilan vs Pahang | Malam ini 13 Mei, empat pasukan berlawan dalam pertandingan separuh akhir kedua. Seluruh tumpuan diberikan kepada perlawanan Negeri Sembilan menentang Pahang di Stadium Tunku Abdul Rahman, Paroi dan Kedah melawan Terengganu di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah di Kuala Terengganu. Kedua-dua perlawan disiarkan secara lintas lansung di TV3 dan TV9 tetapi manakan sama dengan berada di stadium, kan?


Keputusan Perlawanan:
NS 1 - Pahang 2
Aggregat 1-3

Penjaring NS - Bruno 67'
Penjaring Pahang - Jae Won 6', Christie 90'


Terengganu 0 - Kedah 3
Aggregat 0-4

Penjaring Kedah - Liridon 5', Ken Liso 29', Sandro 48'

Tahniah Pahang dan Kedah! Kita tunggu final di Stadium Shah Alam 20 Mei nanti.

Aku tak tahu nak mengulas tentang perlawanan ini seperti pengulas sukan di tv atau di kedai kopi cuma perlawanan antara NS dan Pahang best! Takdelah seperti NS - ATM minggu lepas, aiyooo stress pulak kita tengok depa main mengalahkan bebudak program NFDP. Sesikit jatuh pastu paramedic masuk. Kekadang bawa mereka keluar padang, di masa lain tak nak pula keluar padang. Orang bayar tau nak tengok korang berlari tengah padang tu.

Malam ini tiada insiden pergaduhan dalam padang atau penyokong membuat onar di dalam stadium. Dengarnya ada yang bergaduh selepas perlawanan di Taman Pinggiran Golf. Amendelah korang ni? Player tu elok je berpeluk cemolot (eh?) after the game ends, yang korang bercekau apahal? Sukan ni hadek hadek ooiii...

Paling syok stadium penuh! 38,000 penonton datang dari jauh dan dekat seawal 3 petang untuk mendapatkan parking terbaik. Bagusnya kali ini para peniaga tidak dibenarkan berniaga di kawasan meletak kenderaan di sebelah stadium. Jalan masuk ke kawasan Taman Paroi Jaya pun ditutup lebih awal untuk menjamin keselesaan penduduk berdekatan dan demi keselamatan pengunjung yang terlalu ramai. Kawasan parking di Masjid Paroi dan Pusat Dakwah Ismamiyah turut dibuka untuk mengurangkan kesesakan di sepanjang pinggir jalan raya.

Bila kawasan perumahan tu tak sesak dengan kenderaan senanglah nak membeli-belah merchandise yang dijual. Ada t-shirt, bandana, bola, sticker di muka, mafla dan berbagai lagi. Seronok tengok. Anak dara aku pun sibuk juga nak beli t-shirt NS. RM40 sehelai, tak kurang. 

"Ada duit ke nak beli t-shirt?"
"Guna duit mama dululah. Dapat elaun nanti kakak bayar."
Oh gitu, hmmm..






Tiket habis wehhh..!! Stress anak-anak aku. Anak-anak yang besar panjang akal, yang dua orang sekolah rendah tu kirim kat kawan tapi entah bilalah kawan dia pergi tau tau tiket sold out.

So how? 

Pandailah kita kan, dapat juga masuk. Duduk di grand stand lagi.








Bila dapat masuk tu kami berlima berlari menonong ke tangga berdekatan. Happy sangat bila baru je duduk NS masukkan gol. GOLLLL !! Beriya bersorak.

Bila pasukan Pahang jaringkan gol kedua, semua penonton berbaju hitam di situ bersorak, happy giler! Masa itulah baru perasan kami duduk di team yang salah hahahahha....😅😅😅😅😅 Patutlah bila aku terjerit masa NS jaringkan gol budak sebelah tu pandang jer, duduk dalam 'rumah musuh' rupanya kami ni kuangkuangkuang...

Sekian laporan dari ruggedmom.com . Majulah sukan untuk negara!












Post a Comment

0 Comments