Europe Overland Backpacking Route



Europe Overland Backpacking Route | Berangan itu FREE. Ya tuhan teringinnya nak pergi Europe lagi. Kali ini dengan lebih persediaan dan taklah sengkek sangat macam dulu hehe..

 
Tahun 2002 aku pernah ke London selama dua minggu. Alhamdulillah, kalau dah namanya rezeki tanpa duit yang banyak pun Allah beri jalan untuk sampai ke sana. Dapatlah juga pergi ke Oxford sehari. Dengan tiket penerbangan berdiskaun, tempat tinggal percuma... semoga mereka yang membantu itu dimurahkan rezeki. Sebab itu kita jangan berhenti berdoa dan berharap.
 
My plan, Ireland-London-Paris-Spain. Maknanya stop di nombor 5 by escaping no 4. Kalau boleh nak London yang terakhir, macam mana nak buat eh? Trip ni pun dalam 12 hari saja... matilanakkk nak bercuti lelama... MYR dah lah rendah.
 
Cadangnya nak pergi semasa spring/autumn. Aku tak nak pergi musim sejuk, dahlah sejuk ya amat bagi aku yang biasa berpanaas nih kedai pun cepat sangat tutupnya. Rugi banyak bila pukul 4 kedai dah mula tutup. Takkan nak stay kat hotel je kot?
 
Di Dublin insyaAllah dah ada penginapan hanya lagi tiga tempat tu aje. Semoga anganan ini dipermudahkan jalannya. Amin.
 
**Kalau boleh dari London nak sambung ke Toronto sebab nak berjumpa Mr R yang 10 tahun mengajar di Uitm dulu. Berangan itu PERCUMA.
 
  
 
 
 
 
Thanks to LilyriañiTravelholic for these awesome idea.
 


Post a Comment

3 Comments

  1. Semuga impian menjadi kenyataan ....

    By the way, Mr R yang di Toronto tub melayu ker? Sebab saya di Calgary ...

    ReplyDelete
  2. Hai En Ghazali,
    Mr R dia Sri Lankan origin. Dah byk kali dia ajak tapi tiket mahalnyaaaa....

    ReplyDelete
  3. Hai En Ghazali,
    Mr R dia Sri Lankan origin. Dah byk kali dia ajak tapi tiket mahalnyaaaa....

    ReplyDelete

Feel free to leave your comment below. Thank you.