Buffet Ramadhan Enak di Rymba Haven



Buffet Ramadhan Enak di Rymba Haven | Assalamualaikum. Hari ini dah masuk hari kelapan kita berpuasa. Sekejap je  dah seminggu kan? Cepatnya masa berlalu.

 
Bila masuk bulan Ramadhan boleh dikatakan semua premis menjual makanan termasuk hotel dan restoran tertentu akan menawarkan buffet Ramadhan yang enak dan pelbagai. Ada tu hingga lebih 100 jenis makanan sekali hidang fuhhh..!! Tu belum lagi termasuk majlis iftar yang dijalankan oleh pejabat, NGO, persatuan-persatuan yang membuatkan kita berasa sangat bertuah berada di bumi Malaysia. Mewah makanan!
 
Rymba Haven, penyedia ruang untuk majlis-majlis besar dan kecil di Nilai, Negeri Sembilan turut sama menawarkan buffet Ramadhan sehingga 14 Julai 2015. Lopeh tu takdo dah, sumo nak balik ghayo kek kampung.
 
 
Dimanakah Rymba Haven?
 
Ia terletak di Nilai, berhampiran lokasi tol lama. Sekiranya kita dari tol Nilai sekarang, ambil arah ke bandar Nilai. Bila sampai di traffic light hujung tu ambil kanan hingga berjumpa satu lagi traffic lights kemudian belok kiri. Ada signbord di simpang tu. Jalan terus hingga ke hujung dan nampak tulisan Rymba Haven besar terpampang. Jangan terus, ke syurga ko nanti hahaaa.... belok kiri dan park kereta di dalam kawasan RH.
 
Kalau dari LEKAS, keluar di Tol Pajam belok kiri dan terus hingga sampai ke traffic lights yang ada sighnboard tu tadi. Senang kan?
 
 
 
 
 
Apakah keistimewaan buffet Ramadhan di Rymba Haven?
 
Masak lomak Nogori and lamb BBQ! Ada 150 jenis makanan dihidangkan dengan lauk-pauk utamanya akan bertukar setiap hari. Selain daripada itu ada juga gerai-gerai yang menyediakan makanan barat, mee, kue teow, bubur, ABC dan cendol. Tidak ketinggalan kuih-muih tradisional dan ais krim sebagai pencuci mulut. Jeruk, kacang dan keropok pun ada. Air minuman jangan cakaplah berbagai jenis! Aku yang berpantang ais ni pun tak boleh tahan dengan air warna pink, hijau, kuning.
 
Buffet Ramadhan ini disediakan oleh UBE Global Sdn Bhd yang sudah 16 tahun berkecimpung dalam bidang katering makanan. Otai dah. Pekerjanya pun nampak kemas berpakaian seragam tukang masak.
 
Selain daripada itu diadakan juga persembahan muzik secara lansung di kolam air berkaca. Romantik dan nampak mewahnya lah kalau bersanding di sini.
 
Tengok je lah sebahagian makanan-makanan yang disediakan. Sesekali bawalah WIFE dan mak ayah makan di sini. Penat tau asyik makan masakan sendiri je sampai tak tahu nak masak apa dah. Kami yang jadi tukang masak tetap keluarga ni pun nak juga rasa air tangan chef lain. Not to forget, gulai dan rendang dagingnya semua lembut empuk. Aku kalau dapat sampai dua tiga ketul yang liat kan hmmm.... geram je. Tu yang aku rasa semua jenis daging termasuk kambing. Paneh poghut den hahah..
 
 
 Daging rendang minang warisan


 Tauhu sumbat
 
  Lamb bbq
 
 Rendang Tok
 
 Ikan siakap stim
 
 Gulai lomak daging salai. Kono podeh laie ni.


 Hiasan ais krim - diy
 
 Jangan terpedaya, ini cuma intro hahaa...

 Aku rasa semua jenis daging. Jangan lupa makan sayur, badan kita perlukan banyak air dan serat. Ulam-ulaman dan berbagai jenis sambal pun ada.

 
Apa lagi yang ditawarkan di sini?
 
Selain kedudukannya yang tinggi dan berangin, RH menghadap kawasan hijau milik sendiri. Di ladang tu ditanam pokok limau dan sebagainya untuk dijual buahnya. Memang best pemandangan di sini, selain kehijauan  boleh juga nampak highway PLUS. Macam kat kawasan tanah tinggi pulak cuma tak sejuk je.

Kalau buat wedding reception di sini boleh buat outdoor photography di ladang tu je haa... dalam gambar cantik oooiii..
 
RH juga menyediakan empat dewan untuk disewa dengan maksimum kapasiti keseluruhannya 1000 orang dalam satu-satu masa. Pakej bankuet disediakan untuk majlis perkahwinan, pertunangan, family day, akikah, team building, meeting, seminar dan annual dinner. Jika kita mahu menggunakan khidmat katerer sendiri pun boleh juga tetapi terms and conditions apply.
 
Ruang solat yang agak luas disediakan dengan ruang solat wanita diasingkan. Tak ada masalah nak berjemaah pun. Ala... melampuh lauk, pergilah solat maghrib sekejap.
 
Eh, bilik pun disediakanlah. Bolehlah buat gathering our big family di sini. Parking pun ada.
 
Yang paling menarik sudah pastinya pool dengan air pancut. Gerenti meletop kalau bersanding di sini. Mana nak cari weh tempat bersanding begini melainkan sanggup berhabis duit di hotel. Suruh wedding planner kita tu pasang kain putih kat tiang-tiang. Bila angin bertiup melambai-lambai je kain tu...perghhh romatik habis! Macam kat resort. Elok juga buat majlis nikah kahwin di sini, takdelah time kita sibuk melihat pengantin berarak orang lain sibuk menyelongkar bilik.
 
 
 
Hari ni 'menuai' dah kan? hahaa.. apakata call je Rymba Haven untuk membuat tempahan berbuka puasa untuk esok atau lusa. Hari-hari pun boleh. Ramadhan Buffet starts from RM65 for adult and RM43 for kids and senior citizens. Belanjalah staff sekali-sekala.
 
Rymba Haven
Lot 2284, Jalan Nilai Perdana 14
Nilai
Negeri Sembilan
Tel : +606 7991314
 
Semak juga page mereka di facebook/twitter/instagram.
 
 
Rymba Haven ensure to handle every operational aspect of the event whilst providing a beautiful and natural setting.
 
 
 
 
 
 
 
 

Post a Comment

2 Comments

  1. I am regular reader, how are you everybody?
    This article posted at this web site is really nice.


    my web page ... garcinia cambogia free trial nz,
    ,

    ReplyDelete
  2. Well written. Truly heaven's haven....

    ReplyDelete

Feel free to leave your comment below. Thank you.