Guilin, China- part 3

Tags

Inilah biliknya di Cape Hope Hotel. Aku ingatkan takde hot shower rupa-rupanya lambat keluor.

Letihlah kita mama......
Lepas solat dan berehat sekejap terus keluar semula menuju west street. eh, ada yang pandai cakap melayu rupanya. Aku tanya kat mamat yang menjual clip rambut sambil buat demo, how much? shepuluh.. katanya. wahhh terer ko mat. Tanya pulak yang pesen lain terus tak boleh jawab cakap melayu. ngeh. Dia jual klip rambut yang bergetah tu 15 yuan, ingatkan murah dah tapi kat depan orang lain jual 8 yuan aje..ceh!

Pakcik ni melukis menggunakan jari semata-mata


Kesian aku tengok akak ni... mengapalah dia tak pakai sunglass atau penutup muka yang macam dentist pakai tu. Punyalah pedih mata mencincang bawang putih dengan cili merah untuk dibuat jeruk. Demi sesuap nasi....

Kami berjalan sekeliling kawasan tu sampai hujan turun. Kira latihan untuk tawaf di kaabah le tu kot.

Esoknya ... gambar dari bilik hotel




  I tell you.... sangat cantik! boleh sewa basikal sepanjang hari untuk meronda kawasan Yangshuo ni

Kalau teringin nak melawat gua, padi bukit dan lain-lain tempat pelancongan boleh menyewa bot di sini. Ramai je orang menjual pakej kat tepi jalan.

I appreciate your comment so let s say something
EmoticonEmoticon

Artikel Terbaru

Google+ Followers

Followers

Ping Blog

Blogged.my

Blogged.my

blogr.my

Auto Ping

Ping your blog, website, or RSS feed for Free