Jerejak Rainforest Resort @ Penang



Mari kita sambung kisah di Penang nih... sorry la lambat, akak gi Saigon -nanti kita story mory- balik dari sana ada pulak beberapa aktiviti yang kena attend ditambah dengan badan aku ni yang rasa semacam je sejak balik dari sana. Jenuh la anak-anak aku take turn mengurut belakang sampai ke hari ni, selalunya tak macam gini pun sampai aku kata kat my hubby ada termakan benda-benda yang tak halal ke? ishhhh....nauzubillah, atau nak kena check bp ke? eiiii.....mintak dijauhkan segala penyakit.

Dari Pulau Pinang nak ke pulau yang lain tapi dekat ya amat cuma jetinya tak setentang dengan resort.


10 minit je dah sampai

Seronok juga di sini, kalau setakat nak take a short break okay juga, ada banyak outdoor activities yang boleh dibuat disini. Waktu berlepas ferinya berjadual ya dan kita boleh ulang-alik ke sini sesuka hati, yang penting jangan terlepas last ferry. Kalau nak dijemput di waktu yang lewat pun boleh juga kena buat special arrangement with a special price :-)

 Bilik kami di belakang bilik yang ini. Bilik standard saja.... kalau nak bilik executive and superior di atas bukit, kena naik buggy.

 Boleh sewa basikal meronda sekitar resort ni atau melawat tempat-tempat yang jauh sikit tapi eloklah  pergi berkawan sebab agak sunyi.

 Tempat lepaking between rooms

 Morning views

Nak memancing pun boleh with min 3 hours

 Depan tu je pun Queensbay Mall

Di belakang bilik macam-macam ado .......


 Reception yang tak tahu dimana receptionist-nya di tengah malam ni. Masa kami bercuti di sini ada 9 orang student dari Bandung tengah buat practical, waduh waduh.... ke Penang juga harus ngomong Indo buk. Aku rasa macam tak cukup staff je resort ni tapi servis ok la. Agak kelam kabut jugalah masa check-in dengan guest yang tertinggal purse, yang tak boleh debit card...

Yang paling gempakkkk .......
 the buggy!! hahhahah.... no plat kat depan JPR2 belakang JPR3 heheh. Dapat jugak naik akhirnya melawat bilik-bilik di atas bukit. Kat atas sana ada lagi satu pool dan spa.

 Dekat sangat dengan seberang sana. Nampa tak yang putih tu? haaa.... itulah obor-obor. Tak boleh mandi air laut di sini selain kotor penuh dengan obor-obor.


 Ini cafe, terang dan jelas depa sokong Germany, semua staf pakai t-shirt Germany

Semasa si bapak dok menunggu anak-anak di kolam renang aku terpaksa melayan seorang budak ni naik basikal. Asalnya dia nak cycle sendiri tapi basikal untuk budak takde pulak, so akulah yang jadi mangsanya carry dia..adehhh! Konon nak pergi jauh tapi selepas je bangunan di bawah ni jalan dah makin sunyi siap ada monyet makkkkkk..... jom patah balik! Kalau reramai takde hal punya boleh melawat prison lama.

Ada satu group tu depa gi trekking dengan guide. Kat dalam hutan ni jambatan gantung. Selain daripada tu boleh juga bermain panah, ATV pun ada. Semuanya starts at 9am. Cuba check website depa nak tahu aktiviti lain.
Dekat bebenor wehhhh



Post a Comment

1 Comments

  1. Jerejak Rainforest Resort offers 20 luxurious chalets, comprising 14 one-bedroom (Superior) and six two-bedroom chalets (Executive). See our Review at http://www.kidbuxblog.com/holiday/ideal-destinations

    ReplyDelete

Feel free to leave your comment below. Thank you.