VIDEO | Terengganu International Squid Jigging Festival 2015



VIDEO | Terengganu International Squid Jigging Festival 2015 | Assalamualaikum. Oleh sebab rindu menggebu kepada Terengganu, aku carikan video mencandat sotong bulan Mei lalu.


Program mempromosi negeri Terengganu secara besar-besaran kali kedua ini telah membuahkan hasil dengan meningkatnya kedatangan pelancong dalam dan luar negara ke negeri yang kaya dengan minyak ini. Sektor lain yang berkaitan seperti perusahaan batik, songket, penginapan, penyedia makanan dan pengangkutan turut menerima tempiasnya.

Kami bukan sahaja mencandat sotong tetapi juga dibawa ke tempat-tempat dan acara menarik sepanjang seminggu berkampung di sana. Boleh rujuk blogpost di bawah untuk mengetahui lebih lanjut. Untuk cerita tahun lalu boleh gunakan ruang "search" tu ye.

http://www.ruggedmom.com/2015/06/terengganu-international-squid-jigging.html

http://www.ruggedmom.com/2015/06/kenyir-elephant-village-pusat.html

http://www.ruggedmom.com/2015/06/pulau-redang-terengganu-pulau-super.html
 
 
Pulau-pulau di Terengganu hanya dibuka diantara Februari hingga Oktober setiap tahun dan ditutup semasa musim monsun. Kalau nak pergi time school break sila book awal ye. Di musim mencandat sotong pula bot laris ditempah. Sila ke post ini untuk mendapatkan contact number.

Jemput tengok video hasil kerja TV Al Hijrah ni eh. Sila sila...

https://www.youtube.com/watch?v=aG9N6RiB23U

 

Post a Comment

0 Comments