Tarikan Terbaru Di Melaka | The Shore Toy Museum



Tarikan Terbaru Di Melaka | The Shore Toy Museum | Pejam celik pejam celik dah sampai penghujung tahun. Rasa baru je bayar yuran sekolah dah nak kena bayar lagi #lappeluh. Cuma rasa lega sikit (banyak sebenarnya) sebab seorang akan menjadi Mr Mama buat sementara waktu. Bolehlah berjimat 2600rm tahun depan.


Sejak berbulan lalu Geng Bas Sekolah dah bertanya kemana tujuan percutian tahun ini. Cadangan awalnya ke Melaka, kemudian berubah ke Selangor-Perak-Kedah. Dah lama tak balik kampung... kesian maktok. Bila The Shore Mall membuka tarikan terbaru di sana kenalah juga membuat weekend gateaway nanti ni.

@syedali_official pun ke Toy Museum juga uols.

Apa yang ada di The Shore Entertaintment City?
The Shore Entertaintment City yang berada di dalam The Shore Shopping Gallery merupakan tarikan pelancongan yang terbaru, di pinggir Sungai Melaka. Ia menyediakan tempat hiburan bertema selain restoran yang sesuai untuk menghabiskan masa bersama keluarga. Di sini ada The Shore Toy Museum, 3D Interactive Park, Oceanarium Melaka, The Sky Tower Melaka, Sky Deli dan River Quay Dining & Lounge.


The Shore Toy Museum
Muzium ini menjanjikan keseronokan kepada para pelancong dan pengunjung ke The Shore Melaka. Ia mula dibuka kepada umum pada 15 Oktober serentak dengan pembukaan The Shore 3D Interaktif Park. Toy Museum yang bernilai RM3 juta ini membawa kita mengembara ke alam kanak-kanak dan adiwira (super hero) yang menyeronokkan.

Muzium kegemaran kanak-kanak ini mempamerkan 10,000 mainan yang diimport khas dari Jepun, Thai dan lain-lain lagi. Antara mainan yang paling menarik yang pengunjung boleh bergambar tanpa halangan kotak kaca ialah:

* replika kereta perang adiwira bersaiz asal
* replika Supreme Prime berketinggian 5 meter yang diperbuat daripada logam kitar semula. Robot ini dimasukkan dalam Malaysia Book of Records tau.
*kereta api lama bergerak.

Berada di sini memang mengimbau kenangan di zaman kanak-kanak dahulu, zaman suka menonton rancangan kartun dan berfantasi.


Banyak giler koleksi kapal terbang.







 Toy Museum ni bukan untuk kanak-kanak saja tau. Yang ada ramai hero tu pakat pose kat sini anak-beranak. Cantik lighting di sini.


 Masa aku kekecik dulu main askar ni je tapi takdelah yang warna-warni camni, semua hijau.  

 For gegirls.

Yang besar ini di luar The Shore.

Dimana The Shore Toy Museum ini?

Tingkat 1, The Shore Shopping Gallery
193, Pinggiran Sungai Melaka
Jalan Persisiran Bunga Raya
75100 Melaka
Tel : 06-2829966

Waktu beroperasi:
10.30 pagi hingga 9 malam. Kemasukan terakhir jam 8 malam.

Harga tiket :
Dewasa          : RM30 seorang
Kanak-kanak  : RM20 seorang

*sebelah Kampung Morten tu aje.



Post a Comment

1 Comments

  1. Pengalaman seru banget di The Shore Toy Museum ini ya Maria? Saya suka pas di depan lemari pajang Doraemon.. dia tokoh komik legend yang mempengaruhi keindahan masa kecilku..

    Btw, waaah ada foto Darth Vader bertarung dengan Princess Leia di blogmu yak? hahahaha .. makasih akak Ros eh akak Maria.. :))

    Seronok sangat bertemu denganmu..

    ReplyDelete

Feel free to leave your comment below. Thank you.