Pubs n clubs are tourist attraction....oh really?

Tags


"I do want nightlife but I just don't want to spend two weeks getting drunk - you can do that anywhere! Want the right balance of culture and mountain trekking etc, but also want to meet other travellers and have a good time!"- traveller

Aku naik bosan dengan kata-kata yang menghalalkan/menggalakkan pembinaan tempat-tempat maksiat ni dengan alasan untuk pelancong. Sedarlah semua, masalah sosial sangat teruk sekarang ni kalau bench mark kita adalah Islam tapi kalau kita bandingken dengan Amerika memanglah kita ni jauhhh lebih baik. Outlet untuk pelancong tu pekerjanya adalah orang tempatan jugak. Kalau pekerjanya orang Vietnam ke, Myanmar ke lagilah haru biru..... mabuknya sampai bawak ke rumah.

Pelancong barat ni biasanya boleh je adapt dengan budaya kita cuma kita sendiri kena menunjukkan yang kita ni hormatkan agama dan budaya. Contohnyalahkan, di Kuta, Bali ramai mek salih tu menyeksi tanpa segan silu. Ada yang berjalan di bandar/shopping complex dengan bikini (bra) dan berbaju pendek dan jarang. Selaiknya semasa di Semporna mek-mek putih melepak ni termalu-malu sambil membetulkan pareo bila berselisih dengan kita sebab ramai yang bertudung di persekitaran itu. Nak bukak baju dia masa atas bot pun nampak macam segan sikit bila kita ada kat situ. See?

Tak percaya bab masalah sosial nih? Pi tanya kat cikgu sekolah tak pun perunding motivasi. Dah jadi mak bapak nanti hangpa tau lah.

I appreciate your comment so let s say something
EmoticonEmoticon

Artikel Terbaru

Google+ Followers

Followers

Ping Blog

Blogged.my

Blogged.my

blogr.my

Auto Ping

Ping your blog, website, or RSS feed for Free