Hotel Review | Percutian menghilangkan stress di TAD Marine Resort



Hotel Review | Percutian menghilangkan stress di TAD Marine Resort  | Jika ke Mersing anda ada pilihan untuk bercuti di mana mana enam pulau indah di sana. Sah satunya, Pulau Tinggi.


Pulau Tinggi sangat sesuai dijadikan tempat beristirehat dari kesibukan kota. 30 minit menaiki bot laju dari Jeti Tanjung Leman, pulau ini terkenal sebagai tempat untuk merehatkan minda. Dengan pasir halus memutih dan air laut yang jernih, siapa yang tak tertawan kan? Seronok duduk tidur baring di atas pasir pantai tu. Bukan itu je.. di pulau kecil ini juga ada air terjun yang mana kita kena hike dalam setengah jam. Best air terjun tu.

PowerPoint Presentation

Jeti Taman Laut Pulau Tinggi, Mersing, Johor.

Mengapa memilih TAD Marine Resort?

1. Pertama sekali sebab ia menghadap laut, dahlah airnya jernih pula tu. Di belakangnya pula hutan menghijau, suatu keadaan yang balance. Ya Allah sangat best pemandangan dia.

2. Susun atur resort itu sendiri menarik. 

3. Biliknya agak luas, selesa dan dilengkapi dengan pendingin hawa. Ai dapat bilik bawah lagilah best. Ada lima jenis penginapan, memana pun best except yang terlalu dekat dengan karaoke room.

4. Basic facilities seperti tv lcd, jug kettle, pengering rambut, air panas, toiletteries. Penting jug kettle tu memalam nak rendam Maggi.

5. Ada bilik karaoke, training and conference facilities.

6. Ada swimming pool!

Sumber TAD Marine






Aktiviti yang boleh dilakukan di TAD Marine Resort
Selain bersukaneka, bermain bolasepak pantai serta volleyball dan mandi laut di depan resort, kita juga boleh minta pihak resort arrange snorkelling trip ke Pulau Mentinggi atau Pulau Lima. Di situ banyak ikan yang cecantik. Tak jauh pun.... 


Snorkelling di Pulau Mentinggi

Kepada yang ada diving licence tu lagilah best boleh menyelam. Ai mampu berangan jer berada dalam laut... Oleh sebab pulau ini sebahagian daripada taman laut bermacam ikan penyelam jumpa seperti manta ray, sweet lips, grouper, parrot fish, yellow tail, king fish, pacific gregory and damsel fish.

Nak berkayak pun boleh.

Nak ke mangrove forest juga bisa diatur.

Untuk mengisi masa lapang eok juga kita panjat bukit di tengah pulau. Tingginya hanyalah 600 meter dari aras laut. Paling tidak panjat sampai ke air terjun Pulau Tinggi. Kami hari tu pergi selepas hujan jadi air agak keruh sedikit. Nak ke sana kena pergi dengan guide ya, please inform the resort first.

Air terjun Pulau Tinggi.

Di Pulau Tinggi ini juga ada muzium, pusat penetasan penyu dan kampung Melayu. Hari tu kami pergi ke Kampung Tanjung Balang selepas snorkelling di Pulau Mentinggi. Ketua kampungnya, Tok Mok.

Jika datang nak berehat semata, berdoalah semoga dugong dan ikan lumba-lumba lalu. Sea creatures tu sukakan suhu dan air bersih di sini. Jika kena musimnya penyu pun akan naik bertelur.

Bila menjelang senja paling asyik menunggu matahari terbenam. Don't forget your camera to capture the beautiful sunset.


Tips bercuti di TAD Marine Resort, Pulau Tinggi
1. Since Pulau Tinggi is a protected marine park, bila datang ke sini jangan lupa bawa goggle, di jeti dan depan resort tu pun ada ikan walaupun tidaklah sebanyak di Pulau Mentinggi.

2. Sila bawa jajan to be eaten between meals. Ada satu kedai kecil berhampiran resort tapi barangan jualannya limited. 

3. Nak masuk ke Taman Laut Sultan Iskandar kita perlu membayar yuran taman laut yang akan digunakan untuk mengawal dan memelihara hidupan laut di sini.

Untuk warganegara:
Dewasa          RM5
Kanak-kanak RM2
Warga emas   RM2
OKU              Percuma


Untuk BUKAN warganegara:
Dewasa          RM30
Kanak-kanak RM15
Warga emas   RM15
OKU              Percuma


Cara Untuk ke TAD Marine Resort dari Kuala Lumpur
Caranya sama seperti di sini cuma kita naik dari Jeti Tanjung Leman.


My comment:
Pemandangan *****
Fasiliti ****
Makanan ***


TAd Marine Resort
Kampung Pasir Panjang,
Pulau Tinggi,
86800 Mersing,
Johor, Malaysia.

TAd Resort Management Sdn. Bhd.
(958807 -U)
2-2 & 2-3, Jalan USJ 9/5N,
47620 Subang Jaya,
Selangor, Malaysia.
+603-80239009
+603-80239089
info@tadmarineresort.com

Pejabat Jualan
+6012-908 9683 / +6012-908 9929


Post a Comment

0 Comments