Hotel Review | Treasures Hotel & Suites, Melaka



Hotel Review | Treasures Hotel & Suites, Melaka | Sebagai sebuah negeri yang popular di kalangan pelancong dalam dan luar negara, Melaka sudah pastinya sangat bersedia dalam menyediakan pelbagai kemudahan untuk memenuhi kehendak pelanggannya.


Biarpun kecil namun negeri Melaka Bandaraya Bersejarah ini ada pelbagai tarikan pelancongan yang menyebabkan kita tidak akan sempat untuk melawat banyak tempat menarik dan bersejarah hatta sekadar berada di tengah bandarnya sahaja, jika hanya memperuntukkan sehari di sana. Paling tidak dua hari satu malam dan sudah pasti co-pilot serta penumpang belakang akan tidur lena bila masuk kereta selepas puas berjalan. Menguaplah driver sensorang selama 200 saat menunggu traffic light bertukar hijau 😃


Pengalaman di hotel baru
Hotel dalam kategori agak mewah ini hanyalah 10 minit berjalan kaki dari pusat bandar. Tak payah pandu kereta, buat penat cari parking je. 

Pusat bandar tu yang belah mana? - hang tanya....

Yang ada landmark bangunan merah tempat orang bergambar di "I Love Melaka" tu... yang ada Muzium Senibina/Muzium UMNO/Muzium Istana Kesultanan Melaka... Bukit St Paul... tinggalan Kota A Famosa... Jonker Street... Menara Taming Sari.. shopping malls dan lain-lainlah. Tu yang ai kata tak payah drive. Kalau nak pergi ke Batu Berendam Airport pun hanya 15 minit je. Kalau nak sedut duit CIMB bank bebetul di sebelah bangunan hotel ni je.

Bukan sahaja baharu, almost everything about hotel ini best. Daripada lokasi yang baik kepada rustic decorations, bilik yang cozy ditambah dengan ciri keselamatan tambahan untuk ke bilik, bath tub sehinggalah ke rooftop swimming pool semuanya nampak sempurna. Tujuh jenis bilik untuk dipilih berdasarkan minat dan kemampuan poket memasing. Bilik aku jenis deluxe seluas 28sqm.

Staf Treasures Hotel & Suites polite and friendly. Overall hotel ini sangat bersih.

Kawan kata roti canai yang mereka serve sewaktu breakfast tu sedap tapi aku tak makan sebab my stomach full. Bila tengok continental breakfast tak banyak pilihan aku pi makan nasi lemak dan mi. Lepas tu tambah bun. Lepas tu kopi dua cawan. Pastu kenyang haishhh...

Yang tak berapa bagus...

No limitation of time for iron usage. Aku hari tu nak guna seterika, dua kali minta tapi tak dapat so aku cadangkan... seperti sesetengah hotel tetapkan, kalau iron tak cukup bagi satu bilik sejam je guna. Simpan lelama nak buat apa entah, dah dapat teruslah gosok baju.

The reception



Kena ada access card untuk ke bilik.



/data/Photos/OriginalPhoto/5435/543534/543534546.JPEG


Treasures Hotel & Suites
108, Jalan Bendahara
Bandar Melaka
75100 Melaka

Tel: +606 775 5151 / +6018 202 5151
Emel: reservation@treasureshotel.com


Post a Comment

1 Comments

  1. Setuju. Melaka memang best. Kami dalam setahun, banyak kali gak ke Melaka. Hotel banyak. Makanan banyak. Tempat jejalan pun banyak. Yup, next week ke Melaka lagi!

    ReplyDelete

Feel free to leave your comment below. Thank you.