Senarai Lengkap Pemain 2018 FIFA World Cup Russia (List of Players)



Senarai Lengkap Pemain 2018 FIFA World Cup Russia (List of Players) | 2018 FIFA World Cup Russia akan bermula TUJUH hari lagi !!


Bermula 14 Jun hingga 15 Julai nanti peminat bolasepak akan memberikan segala tumpuan kepada Rusia. Perlawanan yang melibatkan 32 pasukan ini memperlihatkan 20 pasukan yang akan bermain kembali selepas 2014 dengan Iceland dan Panama buat julung kalinya bertanding di FIFA World Cup.

Sepak mula diantara Rusia dan Saudi Arabia akan dijadualkan akan berlansung pada jam 6 petang waktu tempatan. Cristiano Ronaldo (Protugal), Lionel Messi (Argentina), Mohamed Salah (Egypt) dan Javier Hernandez (Mexico) adalah antara nama-nama besar yang akan memeriahkan lagi acara bolasepak yang ditunggu-tunggu ini. The final games will take place on 15 July at the Luzhniki Stadium in Moscow. 

Bayangkanlah berapa harga hotel, pengangkutan dan sebagainya di waktu tu nanti... sure shot melangit. Bagi kita yang tidak mampu untuk ke Rusia, jomlah kita sediakan kacang dan kuaci kerana sebahagian kejohanan bolasepak empat tahun sekali ini akan kembali ke RTM. Ya, dalam rumah kita!

Bilakah pula giliran team Malaysia? Janganlah terus memandang rendah. kita sedang berusaha.

Pelatih Akademi Mokhtar Dahari yang berada dibawah program National Football Development Programme #nfdp yang kita groom sejak empat tahun lalu telah mula membuahkan hasil. Even first team dulu pun sudah dihantar ke Spain untuk bertanding. AMD U14 telah menjadi juara di Vogido Tournament, Enschede, Belanda menewaskan KRC Genk! Mereka menjadi FIRST ASIAN CHAMPION! Ada diantara pemain-pemain yang bermain di kejohanan di Jerman dan Belanda ini menjadi buruan banyak akademi terkemuka yang berpangkalan di Eropah untuk bermain bersama. 

Hujung bulan lepas pula team AMD U15 menjadi JUARA di International Youth Football Tournament di Maastricht, Holland. You're are all GREAT, boys! Semoga terus berusaha keras untuk mengorak langkah ke World Cup. Malaysia Boleh!

Kalau aku jadi player Rusia sure stress.

Berikut ialah senarai pemain dunia yang akan beraksi dalam 2018 FIFA World Cup Russia. Untuk maklumat terkini dan lebih lanjut sila ke webpage rasmi FIFA 2018.

















Post a Comment

0 Comments