20th Century Fox World Studio Store kini dibuka di Resorts World Genting



21 April tarikh bersejarah bagi bagi 20th Century Fox World diatas pembukaan 20th Century Fox Studio Store yang pertama di Malaysia di Sky Avenue, Resorts World Genting.

Kedai ini menjual pelbagai barangan istimewa dan edisi terhad dari filem popular keluaran 20th Century Fox yang terkenal dengan karakter kesukaan kanak-kanak seperti Ice Age, Rio, Alien Vs Predator dan Planet of the Apes. Yang pertama dibuka di Malaysia, ia merupakan sebahagian daripada 20th Century Fox World Theme Park yang dijangka akan dibuka penghujung tahun ini.

Hari pelancaran dimulakan dengan tarian Samba dari empat penari diiringi alunan muzik secara "live". Kemudian karakter kartun kegemaran kanak-kanak masuk diikuti ucapan ringkas daripada Brian Machamer, timbalan presiden kanan 20th Century Fox World Theme Park merasmikan majlis. Kemuncaknya acara memotong riben sebagai simbol pembukaan rasmi 20th Century Fox World Studio Store. Tidak sampai 10 minit acara pembukaan rasmi pun selesai dan semua media serta orang ramai masuk membuat 'lawatan tapak'. Majlis yang ringkas, pantas dan tidak membuang masa. 



Brian Machamer, Timbalan Presiden Kanan 20th Century Fox World Theme Park memberi ucapan ringkas merasmikan majlis.

Jules Vallier, GM of design and construction, Paul Baker, the deputy CEO of RWG dan Brian Machamer, the senior vice-president of the 20th Century Fox World Theme Park.

Orang kuat di sebalik 20th Century Fox World Studio Store.

Apa yang dijual di 20th Century Fox World Studio Store?
T-shirt, topi, mug, fail, poskad, fridge magnet, beg, buku nota dan pelbagai lagi dengan karakter kartun dicetak padanya. Asli tau, bukan cap ayam! Harga t-shirt diantara RM79.90 hingga RM89.90. Harganya berpadanan dengan kualiti.

Kepada yang sukakan limited edition toys tu boleh jenguk di sini.



Nak jugak nak jugakkkkkk !
  
Bos pun beratur nak bayar.

Some refreshments berkalori tinggi 😂😂

Cup cakes berjenama 20th Century Fox World.


Di mana 20th Century Fox World Store di Malaysia?
Di tingkat dua, SkyAvenue Genting, lokasi hiburan keluarga di Resorts World Genting, Genting Highland. Sebelah Uniqlo tu je.


Bagaimana untuk ke 20th Century Fox World Studio Store?
Selain menaiki kenderaan sendiri, bas juga disediakan. Pilihlah naik bas sahaja ke.. atau naik bas dan SkyWay (cable car). To me naik cable car sekali baru best.


Express Bus & SkyWay

Express Bus RoutesAdultChild
Pudu Sentral to Awana Transport HubRM12.60RM11.50
KL Sentral to Awana Transport HubRM12.30RM11.20
Terminal PUTRA LRT Gombak to Awana Transport Hub RM11.40RM10.60
1 Utama to Awana Transport HubRM12.60RM11.50

Bus Only

One-WayAdultChild
Awana Transport Hub* to Pudu SentralRM4.60RM3.50
Awana Transport Hub* to KL Sentral**RM4.30RM3.20
Awana Transport Hub* to Terminal PUTRA LRT GombakRM3.40RM2.60
Awana Transport Hub* to 1 UtamaRM4.60RM3.50
Terminal Bersepadu Selatan to Awana Transport HubRM5.50RM4.10***
* Waktu beroperasi dari 8.45 pagi hingga 8.30 malam setiap hari untuk tiket bas ke mana mana stesen bas Go Genting Express.
** Bas terakhir bertolak jam 9.30 malam.
*** Kanak-kanak/ warga emas/ OKU


Jika ingin merasai pengalaman berbeza, naik Awana SkyWay di Awana. Stesen cable car tu di sebelah Genting Premium Outlet (GPO). Caj parking kenderaan di situ (dan tempat lain) RM3 sejam maksimum RM18 sehari pada hujung minggu.

Kenderaan juga boleh diparkir di sekitar resorts termasuk First World Hotel, Genting Grand, Maxims, Resort Hotel, dan SkyPlaza.



Post a Comment

0 Comments