Motivasi | Jauhi Orang Yang Berfikiran Negatif

Tags

Motivasi | Jauhi Orang Yang Berfikiran Negatif | Pernah jumpa orang yang sentiasa mencari kesilapan orang lain? Ada saja yang tak kena di mata dia. Mulut orang begini menyakitkan hati dan boleh membawa musibah seperti putusnya silaturrahim. 


Contohnya begini.

Bila orang tak tunjukkan kain yang dibeli dia nak tengok. Bila dah tengok boleh pula dia komen, macam langsir. Kesian si kawan tu. Dia tak sedar kain baju yang dia selalu pakai tu warnanya macam orang dah nak mati. Kusam macam dia jugak.

Bila ada perempuan berbadan besar lalu dia komen, besarnya tetek. Ya Allah kau dah kenapa??? Bukan dia buat sendiri benda tu. Eloklah daripada kau punya tu kak oii... dari dulu, kini dan sampai kecut cup A je. Takde improvement lansung 😔

Orang-orang begini memang anoying. Selalunya bila dia/mereka mula buka mulut mengutuk orang aku akan angkat kaki. Malas nak layan. Tak menguntungkan pun memikirkan masalah orang, masalah sendiri pun dah banyak. Bila dia ditegur sebab mulutnya yang tak reti jaga hati orang tu boleh pula sentap dan bermusuh terus dengan si pemberi nasihat. Pandai pula rasa kecil hati.

Boleh tak kita abaikan sahaja sesuatu yang kita tak boleh kawal dan tak menjejaskan hidup kita? Ambil tahu hal kawan dan kejiranan tapi jangan sampai masuk dalam kain orang. Ngerti?


Google+ Followers

Followers

Ping Blog

Blogged.my

Blogged.my

blogr.my

Auto Ping

Ping your blog, website, or RSS feed for Free