Nak tengok pejabat Air Asia, RedQ ?



Nak tengok pejabat Air Asia, RedQ ? | Jemputan menghadiri acara SANTAN Food Festival hari tu memberi peluang untuk melihat sendiri pejabat baru Air Asia di Sepang. Dari luar bangunan pejabat bersebelahan KLIA2 ini kelihatan biasa sahaja tetapi bila masuk dalam, wahhh...!! Google inspired betul.



Ramai yang dah tengok ruang dalaman pejabat The Best Low Cost Airlines ini semasa pihak Air Asia membuat 'house warming party' tetapi disebabkan ai baru je tengok nak jugalah berkongsi dengan orang lain.

Nak sampai ke RedQ google location/waze akan membawa kita berpusing-pusing tapi tak jumpa jalan masuk 😠. Dah nampak dekat sangat tapi naik balik ke fly over tu, kena buat u-turn semula sejauh 2km. Rugi minyak tau. Sudahnya bila aku nampak polis trafik dok saman satu driver atas flyover tu aku pun berhenti. Dan dan tu sampai polis trafik lagi sorang huhuu... efisien betul abam pulis tu. Dah kita tak bersalah nak takut apa kan, abam pulis tu yang tolong tunjukkan jalan. Owh.. kena lalu depan Tune Hotel kemudian belok kiri.

Related image

Nama RedQ adalah dari singkatan Red headquarter yang dihantar oleh kru kabin dari Filipina, January Ann Baysa, dalam pertandingan menamakan ibu pejabat mereka ini. Desain bangunan korporat ini merefleksi kesungguhan kumpulan Air Asia untuk menjadi syarikat perbangan utama di Malaysia dan serantau.

Di luar sana adalah landasan kapal terbang. Syoklah hari hari dapat tengok kapal terbang merempit (masa itulah tak putus putus berzikir dalam kapatebang 😅.. berdebar juga oihh..)

Anugerah/plak yang kumpulan Air Asia terima digantung di sini. Such an inspiring stories.

Pejabat baru seluas 18,000 meter persegi mula digunakan sejak 7 November 2016. Ruang yang luas terbuka, siling tinggi dan bean bag di atas rumput tiruan menjadikannya sebuah ruang bekerja yang kondusif untuk sebahagian daripada 2,000 Air Asia Allstar (staf). Lengkapan dan lekapan pun dari kualiti terbaik. Ia menggambarkan sikap professionalisme, gembira dan mesra.

Masuk je... fuiyohh !

Pramugari ini untuk laluan KUL-JED-KUL. Dia garang sket, kalu hang tak reti nak off handphone during take off and landing dia jerkah jer.

Carilah Mr Pilot uols di sini. Pilot dan pramugara/i pun kena datang office eh?

Ruang pejabat dan kafe bertentangan antara satu sama lain. Mencabar betul kalau nak diet.

Ruang pejabat terbuka.

Kafe yang bertentangan pejabat.

Ruang terbuka diantara kafe dan workspace. Bayangkan tiada apa-apa barang dan orang di tengah tu.


Cool huh? Tapikan... kalau kena jerit dengan bos memang tak boleh cover line dah, mau bergema seluruh bangunan 😂😂😂

Try lah apply kerja dengan Air Asia.

Post a Comment

0 Comments