Selangor | Trend penginapan terkini, The Kabin



Selangor | Trend penginapan terkini, The Kabin | Untuk berjaya dalam bisnes yang ramai orang lain dah buat produk atau perkhidmatan yang kita tawarkan mestilah berlainan dan lebih baik daripada pesaing. Begitu juga dalam industri pelancongan, sesuatu yang baru dan trendy akan mengundang minat ramai.


Menginap di hotel, hostel dan homestay are too mainstream. Dah biasa sangat bagi sesetengah orang. Bagaimana dengan tinggal dalam kontena? Jom lihat suasana di The Kabin, a unique container-concept boutique resort at Pantai Remis, Kuala Selangor. Hanya satu jam untuk ke sini dari Kuala Lumpur. #DekatJe

Kali pertama menjejak kaki ke sini ai terus terpesona...WOW Menariknya! Dalam fikiran mestilah owner The Kabin seorang yang banyak mengembara ke serata dunia. Biasanya orang yang banyak pengalaman di tempat orang akan membawa "emas" di sana untuk dikembangkan di sini.



Bersungguh anak-anak dari Rumah Pengasih Warga Prihatin (RPWP) menyambut kami. RPWP turut terlibat dalam pembinaan resort ini tau.



Kami dibahagikan kepada beberapa kabin yang diberi nama kota-kota terkenal dunia. Selepas mendengar nama Antwerp, Shanghai bla bla.. aku pun, kalau dapat middle east pun best ni. Nak pergi sana mahal sangat hahaha gitu. Nafsu orang kaya heheh... Organizer macam dapat mendengar suara hati jadi ditempatkan aku di Sharjah. Okaylah, walaupun Sharjah sebenar panaih lit lit di sini sejuk ada air-cond 😁😁

Aku dapat bilik yang berisi satu katil queen size dan satu double decker. Quite small but just nice untuk kami bertiga. Walaupun berada di tingkat bawah, tak terdengar pun suara orang atas pok pek pok pek. Tak mungkin mereka tidur awal. Ada juga kontena yang ada bilik dalam tu pus katil dua tingkat. Privacy sket, sesuai untuk keluarga.

The Kabin boleh menempatkan empat hingga enam tetamu dalam sesebuah kontena dengan maksima 79 tetamu serentak di resort tersebut. Kemudahan dalam penginapan sama seperti yang disediakan hotel cuma ruang tu terhadlah. Televisyen, bilik air, toiletteries, mini bar semua ada. Yang takde WiFi sajo... kena lepak di cafe atau common room di belakangnya. Selain daripada itu disediakan juga surau, multi function room, bilik karaoke, basikal untuk meronda kampung dan... swimming pool. Suka ai ! Dua jam ai berendam, terus transform jadi Rihanna.





Terlupa nak ambil gambar masa memula masuk. Nasib baik kami ni kemas juga orangnya ehem..

Image may contain: plant, tree, outdoor and nature

What a brilliant idea. Sedap je telinga mendengar bunyi air jatuh. Menyejukkan pun iya juga.


Yang best nya petang tu kami dihiburkan dengan persembahan wayang kulit dan gamelan manakala malamnya sambil makan malam Kumpulan Kompang Kadaro pula membuat persembahan. Show orang Jawa semua wakk.. 

Sarapan pagi disediakan. Untuk makan tengahari hari terakhir tu kami makan di kedai makan Atok terletak berdekatan. Berjalan kaki saja pun boleh. Sedap asam pedas dan gulai rusa dia baq hang. 


Jika berhajat nak buat hari keluarga ke.. team building ke.. wedding ke...sesuailah di sini. Buat kenduri kahwin kecil-kecilan tapi ekslusif kan best. 

Tak teringin ke mendengar bunyian cengkerik dan kicauan burung di pagi hari? Sambil boleh berjalan santai di Pantai Remis yang terletak bersebelahan. Bermula dengan RM160 di hari biasa, ada boleh membuat tempahan di sini---->  www.thekabin.com.my


The Kabin

Pantai Remis
45800 Jeram, Kuala Selangor.
Emel: info@thekabin.com.my
Tel: +603-32640578 / +6017-6783825
Web: http://thekabin.com.my/
GPS Coordinates: 3.195 N, 101.307 E


Post a Comment

2 Comments

  1. Haaaii.. TB datang melawat blog.. tak dapat nak komen sangat sebab tengah blogwalking dah singgah blog2 yang lain.. TB doakan untuk awak semoga hari ni hari yang lebih baik dari semalam .. K bye..

    ReplyDelete
  2. nak lagi stay kat hotel ini. Tapi, nak bilik yang besar sikit lah supaya bisa rehat lebih nyaman :)

    ReplyDelete

Feel free to leave your comment below. Thank you.