MATTA Fair 2017 kehilangan sesuatu?



MATTA Fair 2017 kehilangan sesuatu? Rasanya sudah dua tahun juga tak ke MATTA Fair, tempat jualan pakej pelancongan dan tiket penerbangan berskala besar yang secara tradisinya diadakan di Putra World Trade Centre (PWTC).

Image result for matta fair 2017

Aku ingatkan masuk free heheh... kena bayar RM4 seorang dewasa dan kita akan diberikan sebuah non-woven bag untuk meletakkan segala mak nenek brosur pakej pelancongan yang dijual. Aku ke Matta Fair edisi Mac tu pun nak support kengkawan yang membuka booth seperti Sarawak, Perak, Thailand, Negeri Sembilan, Terengganu, Selangor dan Halcent Discovery selain hendak melihat lihat pakej ke China dan Jepun. Aku terlewat sikit, orang Sarawak ada buat semacam contest la... siapa menari dengan penari mereka yang berpakaian tradisional tu dapat tiket percuma ke konsert Borneo Jazz / Rainforest Muzik Festival. Melepas! huhuu... terlambat sikit je.

Masuk je Merdeka Hall terus nampak Sarawak Pavilion. Sabah dan Sarawak selalu menjadi favourite destinations bagi Malaysian. Sarawak terkenal dengan kek lapis, pasar Serikin, gua, ikan terubuk masin dan lain-lain lagi. Tempat-tempat menarik di sekitar Kuching pun banyak, boleh baca di sini. Kami sekeluarga pun insyaAllah akan ke Kuching cuti sekolah hujung tahun nanti. Nak heret bebudak ni ke Fairy Cave. Senang je dapat free ticket Air Asia kali ni... pukul 1 pagi dah boleh tidur. Tidur sambil senyum bila dapat 8 tiket RM208 ! 😊😊😊 Laff u Tony Fernandez !

Selain Eropah aku juga teringin bebenor mengembara ke Jepun dan India. Orang kata kalau boleh survive di India maka boleh je hidup kalau tercampak ke mana-mana pun. Orang kata lah. Jepun pula memang sejak dulu aku berminat tapi very expensive lorrr... company husband aku tak pula dihantarnya staf berkursus ke sana, kalau tak boleh juga menumpang bilik hahah.... bilik dan tiket penerbangan yang perlukan bajet besar. Sabar dululah, manalah tahu ada rezeki. Tuah manusia siapalah yang tahu kan?? Kawan aku minta tolong tengokkan pakej ke Turki. Window shopping untuk orang membuatkan hati sendiri geram nak pergi.

Ada satu tempat di China yang aku teringin pergi tetapi masih blur lagi, tak tahu nak turun kapal terbang di mana. Bila dah ke Matta Fair baru nampak jalannya siap ternampak 'jalan lain' lagi hahahah.... tu yang malas pergi pameran pelancongan... banyak sangat tempat yang kita nampak, buat gigit jari je. Apa apa hal pun plan je dulu.. kalau ada rezeki sampailah tu.


Apa yang dapat dikumpul daripada MATTA Fair?
Selain brosur dan angan-angan, ini ha.. ↡ souvenir dari sana.


Selain Meroz Hotel, Regent juga hotel halal di Thailand.

Sila scan kod tu. dan lihat informasi yang terdapat di website www.tourismthailand.org/muslimfriendly .

Kalau ada yang berkenan kat kupon ni meh amik kat ai di Seremban ni. Ai belum ada plan ke Korea dalam masa terdekat. Express Train Discount Coupon ini laku sehingga 31 Disember 2017.



Negara-negara bukan Islam seperti Jepun, Thailand, Korea dan Taiwan sedang meningkatkan tawaran makanan dan perkhidmatan yang muslim friendly. Yang nak ke Thailand tu jangan lupa scan kod tu, macam-macam info ada dalam tu.


Panjang dah bercerita.. so what's missing?
Booth Tourism Malaysia (takde bajet kot).













Post a Comment

0 Comments