Hotel Review | Courtyard by Marriot, Bangkok



Hotel Review | Courtyard by Marriot, Bangkok | Apa yang anda mahukan semasa menginap di hotel berbintang empat atau lima... keselesaan? layanan terbaik? makanan enak? akses ke pusat membeli-belah?

 
Courtyard by Marriot berada di kawasan upmarket di Bangkok. Namun begitu ia hanya 5 minit berjalan kaki ke BTS Skytrain Ratchadamri yang di depan Hotel St Regis tu. Lebih bagus lagi ia sangat dekat dengan Lumphini Park yang mana kita boleh bersenam di waktu pagi sebelum menghadiri mesyuarat atau 'mengukur jalan' di pusat membeli-belah.
 
Hotel ini menyediakan shuttle service (tuk tuk) ke beberapa lokasi berdekatan. Dah ada shuttle tu kan, nak ke stesen metro pun naik shuttle hahhaha... jadi pemalaslah pulak aku ni. Jika rajin anda boleh berjalan kaki selama 15 minit ke Pratunam, tempat shopping tu. Kalau rajinlah. Grand Palace dan Wat Pho hanya tujuh kilometer dari sini.
 
Fasiliti yang disediakan seperti WiFi percuma, flat screen tv, minifridge, outdoor swimming pool, fitness centre dan spa. Pergi Thailand tak berurut sajalah tu kan. Kalau kita upgrade bilik boleh dapat akses ke private lounge. Geram je tengok swimming pool tu haishh..

Reception.

 
 

Makan?
 
Hotel ini menyediakan international restaurant and bar. Breakfast is complimentary. Owh sedapnyalah waffle dan pancake yang dihidangkan masa sarapan pagi tu. InterContinental Hua Hin Resorts pun kalah. Aku ni kalau breakfast memang makan makanan macam tu je termasuk bun and cereal. Kemain kan? hahah ... sekali jeling omputeh meja sebelah nampak dia makan nasi hehheh..
 
Macam-macamlah aku try, memang baguslah pastry chef kat sini. Aku sebenarnya nak tanya macam mana dia prepare waffle tu... tapi... dia cakap Siam, camner nak faham? Fish n chip sedap (boleh makan dua orang), almond cookies sedap, pulut mangga pun sedap! Seafood pizza pun boleh tahan. Itu je lah yang sempat try sebab most of the time makan di luar.
 
Owh.. F&B manager ramah dan bersemangat!
 
 


Courtyard by Marriot
Mahadlekluang 1 Road
Ratchadamri Rd
Lumphini
Pathum Wan
Bangkok 10330
Thailand
Phone: +66 2 690 1888
 
 
**Nak mudah mencari restoran makanan halal di Bangkok jemput baca di sini

Post a Comment

0 Comments