Pelancaran Promosi Visit Pahang 2017 | Hogoh Pahang!




Kerajaan Negeri Pahang melalui Tourism Pahang telah merasmikan MAJLIS PELANCARAN PROMOSI TAHUN MELAWAT PAHANG 2017 peringkat kebangsaan sebagai platform untuk mengetengahkan pelbagai destinasi menarik serta acara-acara hebat yang bakal mewarnai kemeriahan Tahun Melawat Pahang 2017. 



Acara perasmian ini telah disempurnakan oleh Kebawah Duli Yang Teramat Mulia Tengku Mahkota Pahang, Tengku Abdullah Al-Haj Ibni Sultan Haji Ahmad Shah Al-Musta'inBillah.

Jika acara pertama Pelancaran Promosi Tahun Melawat Pahang 2017 yang telah berlangsung pada bulan April lalu di Kuantan Pahang memperkenalkan logo rasmi iaitu (Hogoh Pahang) dan maskot rasmi (Mat Jumbo), majlis yang diadakan di peringkat kebangsaan ini telah memperkenalkan salah satu lagu promosi bagi Kempen Tahun Melawat Pahang 2017. Sedap suara penyanyi tu.. feeling berada dalam dinner show gituh tapi kalau dimasukkan elemen muzik tradisional lagi best kot? Kot la kan..

Lagu seperti juga gambar, mampu menarik perhatian jika kena gayanya. Ia salah satu usaha untuk menarik perhatian pelancong dalam dan luar negara bagi merasai sendiri keunikan destinasi pelancongan yang terdapat di 11 daerah di Pahang yang mana merangkumi tiga koridor utama iaitu ‘Highlands’, ‘Nature and Adventure’ dan ‘Islands and Beaches’

 Ketibaan Tengku Mahkota Pahang disambut meriah.

 Kebawah Duli Yang Teramat Mulia Tengku Mahkota Pahang,Tengku Abdullah Al-Haj Ibni Sultan Haji Ahmad Shah Al-Musta'inBillah bersama YB Dato’ Sri Haji Mohd Sharkar bin Haji Shamsudin.

Muzik dan tarian burung kerak nasi best!

Maskot Pahang.

Songket dan tali leher tenun Pahang.

 Kenderaan rasmi yang akan digunakan untuk mempromosikan 'Visit Pahang 2017" ke 15 negara.

Pelancong asing pergi ke Pahang selalunya untuk melihat hutan hujan tropika yang berusia 130 tahun, gua-gua yang masih terpelihara, Pulau Tioman yang indah serta pelbagai jenis flora dan fauna. Jangan tak tahu yang Gunung Tahan tu gunung tertinggi di semenanjung Malaysia. Kata avid climbers, mendaki Gunung Tahan adalah lebih mencabar daripada Gunung Kinabalu walaupun ketinggiannya hanya 2,187 meter because of its remote location; nak sampai ke kaki gunung pun kena trek hutan berhari-hari dan merentasi sungai yang deras. Westerners memang suka tempat camni dan mereka biasanya datang paling singkat dua minggu. Kalau berborak dengan mereka ni kan, semua kata Malaysia cantik, you're blessed with beautiful country katanya.

Untuk tahun 2017 nanti banyak acara menarik yang telah disusun setiap bulan. Bermula Januari bakal berlansung Mad Warrior dan Tioman Surfestival. Mad Warrior ni ialah first obstacle race yang dibuat di Pahang. Peserta perlu bersaing untuk melepasi halangan di darat, merentas sungai, memanjat bukit dan pelbagai lagi cabaran. Matilanakkk.. tak dayo den. Kaki bangku macam aku ni takkan masuklah acara gini heheh... baca description pun rasa penat dah. 







Eh, dah baca ke belum blog post Apa Yang Menarik Di Pahang?  Lepas baca plan ke sana eh, #DekatJe tu. Always remember bila ada event besar di satu satu tempat hotel akan penuh... jadi tempah ler cecepat.

Untuk mengetahui promosi atau informasi tentang negeri Pahang silalah buka media channel di bawah. Semoga admin rajin update eh.


Laman Web: www.pahangtourism.org.my
Facebook: www.facebook.com/tourismpahang
Instagram: @tourismpahang
Twitter: @tourismpahang
Telefon: 09-531 5904

Post a Comment

0 Comments