Winter Wear | Sedang Mencari Pakaian Musim Sejuk?



Winter Wear | Sedang Mencari Pakaian Musim Sejuk? | Hujung tahun nanti sudah pasti ramai yang akan bercuti di negara beriklim sejuk. Sekurang-kurangnya sekali seumur hidup hendak juga kita merasa bagaimana suasananya kan? Hendak diharapkan angin sejuk dari Siberia singgah di Malaysia seperti yang berlaku dua tahun lepas tu entahkan ada entahkan tidak lagi. Nasib baik je tu dapat merasa pakai sweater dan berstokin dalam rumah selama dua minggu.


Januari lalu aku ke Kunming yang masih dalam musim sejuk tetapi menurut seorang kenalan di sana suhu tahun ini tidaklah sesejuk tahun lalu. Menurutnya pada 2015 suhu di siang hari pun adakalanya turun hingga 5C. Tahun ini agak tinggi sekitar 17C. Pada aku dah sejuk sangat dah tu... bila angin bertiup sejuknya hingga ke tulang! Waktu malam suhu memang rendah hingga berhingus dibuatnya. Kalau aku ke Dongchuan Redland hari tu mau menggigil siang malam.


Fesyen Musim Sejuk di Kunming

Dalam pemerhatian aku tidaklah ramai yang nampak outstanding, biasa biasa sahaja tetapi aku suka melihatnya. Jika mahukan gambar yang menarik dan berlainan sewaktu melancong kenalah sanggup mengangkut jaket tebal yang pelbagai fesyen dan warna turun naik kapal terbang. Buat masa ni aku masih suka travel light.

Mari kita tengok sebahagaian pakaian/jaket musim sejuk yang sempat aku rakam dengan kamera. Kebanyakannya memakai trench coat. Ada satu keluarga tu nampak gorgeous sangat.

 Eh? 

Ini yang gorgeous tu... cucu-mak-nenek, dari pakaian, aksesori, cara berjalan.. nampak bergaya. Ai takut nak ambil gambar dari depan :-)

Lawalah but hitam orang di depan sana tu.

Cantikkan warna merah? 


Teringinnya nak pakai but high cut macam ni...


Kalau korang teringin nak tengok mak korang yang dok kat kampung bergaya dengan but, bawa dia melancong tempat sejuk...













Post a Comment

0 Comments