Malaysia Tourism Council | 30 Tahun Memperkasa Industri Pelancongan



Malaysia Tourism Council | 30 Tahun Memperkasa Industri Pelancongan | Selepas melalui proses penjenamaan semula, Majlis Pelancongan Malaysia yang dahulunya dikenali sebagai Majlis Pelancongan Kebangsaan Malaysia (NTMC) terus mengorak langkah mempelbagaikan inisiatif memperkasakan pelancongan negara.


NTMC telah ditubuhkan pada 16 Mei 1986 dan kini 32 pertubuhan telah bergabung dengannya seperti MATTA, MAH, CRAM, KLTA, Penang Tourist Association dan sebagainya (letih arr nak tulis semua).

Tujuan penubuhan Malaysia Tourism Council ialah:

1. Menjadi badan perundingan mengenai semua hal berkaitan dengan pelancongan.
2. Menjadi badan penyatuan semua badan sukarela pelancongan.
3. Menghapuskan sebarang bentuk persaingan tidak sihat di kalangan pemain industri.
4. Meningkatkan nilai integriti dalam urusan pelancongan.
5. Menggalakkan etika kerja dan amalan perniagaan yang baik serta adil.


Bersempena dengan sambutan 30 tahun Majlis Pelancongan Malaysia, sebuah majlis makan malam telah di adakan di Dewan Perdana Felda pada 16 Julai 2016 yang telah dirasmikan Datuk Johari Abdul Ghani, Menteri Kewangan II.

Sumber Ellie Toh.

Orang kuat pelancongan Malaysia antaranya Puan Sri Sabrina pemilik Tanah Aina Soraya, Presiden MTC Dato Sri Mohd Sharkar Shamsudin dan yang berkopiah belakang tu pemilik Homestay Desa Murni yang viral tu.


Nama lauk tak boleh blah. Kalau nak tahu caterer sedap di Seremban boleh baca di sini.


Pengalaman 30 tahun telah mematangkan MTC sebagai sebuah badan induk yang berkredibiliti bersama dan mempunyai ahli-ahli gabungan yang terlibat secara lansung dalam unstri pelancongan. Banyak jasa dan sumbangan yang telah dicetuskan hasil daripada perjuangan MTC.

Hasil daripada kesungguhan semua ahli gabungan MTC yang tidak pernah mengenal erti jemu dalam memperjuangkan agenda pelancongan negara, MTC terus cemerlang sebagai tunjang industri pelancongan negara.



Post a Comment

2 Comments

  1. Akak dah macam orang kuat Tourism Malaysia dah ni. :D I see familiar faces like Puan Sri Sharifah Sabrina and Dato Sharkar in the photo as well. :D

    ReplyDelete
  2. hahahhaha....together we make Malaysia the preferred tourism destination gutewww..

    ReplyDelete

Feel free to leave your comment below. Thank you.