Cerita Ceriti Sepetang Bersama Blogger 2016



Cerita Ceriti Sepetang Bersama Blogger 2016 | Pengiklanan melalui blog, website dan media sosial lain seperti Facebook, Twitter dan Instagram merupakan cara perniagaan terkini yang memberikan kesan pantas berbanding kaedah konvensional. Media sosial bukan sahaja tempat untuk bersosial bersama kawan-kawan tetapi juga menjadi 'lubuk' rezeki bagi yang mahu menggali.

Sejak 2012 Denaihati Network telah mengadakan program "Sepetang Bersama Blogger" yang menghimpunkan blogger, social media influencer, penaja dan penceramah yang berkaliber untuk berkenalan serta berkongsi ilmu. Program ini juga menjadi medan untuk para penaja memperkenalkan diri dan produk mereka secara mudah. Beratus blogger yang hadir takkan tak terkesan kot? Selain MDEC yang menjadi penaja utama, eQurban, Kotak Lensa (instant photobooth), CVS Production, Richwork, Amna Home, Zeeta, Ephyra, Aleeya's Kitchen, dan ramai lagi turut sama menyumbang dan memeriahkan majlis yang diadakan di Hotel Grand Campbell, Kuala Lumpur.

Aku sampai awal tapi disebabkan mendaftar online pada hari terakhir maka dapatlah seat di hujung dunia. Padan muka. Nasib baik ada skrin tv di kiri kanan dewan. Aku ingatkan majlis bermula jam 9 sebab pendaftaran peserta pukul 8.30 pagi tapi lepas pukul 10 baru nak start weh. Nasib baik ada blogger yang dikenali bolehlah dibawa bersembang. Diatas meja kami disediakan kopi Codi Cafe dari Asia Herbal Biotech dan hirisan nenas yang super manis dari Bob Nenas. Berseri muka dapat vitamin yang maksimum pepagi tu. Jenis MD2 agaknya, terasa-rasa lagi manisnya di tekak.

Panel penceramah kali ini ialah Ismail Che Ani, Ali Hanafiah, Aqif Azizan, Hasrul Hassan, Memey dan Norman yang menjadi duta produk Ephyra, Abang Ensem dan pelakon Adi Putra. Semuanya terkenal dalam bidang dan niche memasing. Berebut hadirin bergambar dengan Norman yang sado dan wife dia yang cantik tu. Aku malaslah bergambar dengan orang yang cantik sangat nih, nanti aku rasa rendah diri hahahha.... Dapat bergambar dengan sifu blogging Hasrul Hassan, sifu hartanah Abang Ensem (ensemkah?) dan red diva Redmummy buat aku rasa motivated. Gituh. Sesiapa yang nak tengok handbag terbaru Redmummy boleh scroll ke bawah, aku tak crop handbag merah dia. Gambar macam tu je lah mampu dengan handphone den ni haaa.. Gambar aku dengan Adi Putra pemilik Simply Umrah akan ku simpan buat kenangan. Gittew...

Aku datang dengan tujuan utama nak menimba ilmu, dapatlah serba sedikit daripada penceramah baru yang belum aku kenali. Yang lelain tu dah selalu baca di blog mereka. Jika mereka diberikan slot yang lebih lama kan best. Lagi banyak ilmu boleh dikongsi. Sempatlah interview AE sekejap, banyaknya rumah dia.... aku memiliki tak sampai separuh pun.

Meh tengok gambar-gambar di MDEC-SBB2016.


Terima kasih tidak terhingga kepada Rickwork kerana menghadiahkan buku ini kepada pada hadirin. Buku adalah hadiah terbaik. Kalau dapat hadiah pakej travel pun baik juga heheh...

Kemain Amir Nawawi.

 Bergambar dengan Upin Ipin semata-mata nak bagi anak cemburu hahah.... Berulang-ulang dia cakap "adik nak ikuttttt..." lepas tengok gambar ni.
With Redmummy

Hasrul Hassan dan Abang Ensem

Sedap!
Tahun depan ada lagi ke SBB, Denaihati Network?


Post a Comment

2 Comments

  1. naper tutup muka tu? huhuhuu

    ReplyDelete
  2. Asey muka kena blurkan pulak...heeee .mudahan point penting yg dkongsikan panel2 dapat dimanfaatkan. Apa pun terima kasih sertai dan meriahklan SBB2016 ni dan entri ni.

    ReplyDelete

Feel free to leave your comment below. Thank you.