Jalan-Jalan Yang Akan Ditutup Sempena Thaipusam



Jalan-Jalan Yang Akan Ditutup Sempena Thaipusam | Thaipusam ialah perayaan yang disambut penganut agama Hindu setiap tahun semasa bulan penuh dalam kalendar Hindu yang kebiasaannya jatuh pada bulan Januari atau Februari.

 
Semasa perayaan Thaipusam, perarakan dan upacara sembahyang akan diadakan di seluruh negara namun yang popular di Malaysia ialah Batu Caves dengan kehadiran lebih daripada sejuta penganut dan pelancong yang turut ingin melihat sendiri kemeriahannya dengan warna, bunyi dan aktiviti yang bercampur-aduk. Masa inilah ramai jurugambar professional dan amatur akan mengambil peluang merakam momen-momen menarik semasa perarakan kavadi.
 
Dengan kehadiran begitu ramai orang sudah pasti kesesakan lalu lintas akan berlaku bukan sahaja di Batu Caves tetapi jalan-jalan lain yang menuju ke sana. Masa aku tinggal di Selayang dulu agak stress jugalah pepagi jalan dah sesak. Malam nanti kena sekali lagi.
 
Untuk melancarkan perjalanan, sila ambil perhatian info trafik mengenai laluan di Kuala Lumpur/Selangor yang ditutup semasa perayaan Thaipusam ini.

 


 

Post a Comment

1 Comments

  1. Bagus jg ada info trafik tu - dpt mbantu pengguna jlnraya mbuat perancangan awal. :D

    ReplyDelete

Feel free to leave your comment below. Thank you.